اردیبهشت 11, 1403

۱۰ شگفت انگیز؛ با باهوش ترین انسان های روی زمین آشنا شوید

تاحالا با خود فکر کردین که باهوش ترین آدمای روی زمین چه کسایی هستن؟ مغز پیچیده ترین و رازآلودترین عضو بدن آدم و مهم ترین بخش از سیستم عجیب ماست. اما چی در مغز هست که باعث می شه بعضی از افراد بسیار باهوش تر از بقیه باشن؟ بعضی اونو ناهنجاری می گن و یه سریای دیگه هم اونو نعمت الهی می دونن. افراد بسیار باهوشی در سراسر جهان وجود دارن اما شاید پیدا کردن باهوش ترین آدم کار بسیار سختی باشه. بدین منظور در ادامه این مطلب شما رو با ۱۰ فرد از سراسر جهان که میشه به هر کدوم لقب باهوش ترین آدم روی زمین داد آشنا کنیم.

۱۰- گری کاسپاروف

وقتی که گری کاسپاروف در سال ۲۰۰۳ تونست مسابقه شطرنجش با یه کامپیوتر که می تونست در هر ثانیه سه میلیون حرکت رو از قبل مثل سازی کنه رو با مساوی به پایان برد تموم دنیا از این نتیجه باورنکردنی حیرت زده شد.
اون یه استاد بزرگ شناخته شده دنیای شطرنج اهل کشور روسیه س که بهره هوشی اون ۱۹۰ محاسبه شده.
ایشون در سن ۲۲ سالگی با شکست آناتولی کارپوف به جوون ترین شطرنج باز قهرمون جهان که تا حالا کسی موفق به شکست ایشون نشده بود تبدیل شد.

۹- فیلیپ امیگوالی

امیگوالی یه مهندس، ریاضیدان، کارشناس کامپیوتر و زمین شناس نیجریه ایه که در سال ۱۹۸۹ تونست همراه با شخص دیگری جایزه گوردون بل واسه به کار گیری ابرکامپیوترها به خاطر کشف میادین نفتی رو بدست آورد. ضریب هوشی این نخبه آفریقایی ۱۹۰ محاسبه شده.

۸- ماریلین ووس ساوانت

در سال ۱۹۸۵، کتاب رکوردهای گینس رکورد ضریب هوشی ۱۹۰ ماریلین ووس ساوانت رو به ثبت رساند. ایشون به مدت پنج سال پشت سر هم رکورد باهوش ترین زن جهان رو در اختیار داشت. در خیلی از تستای هوش حتی ضریب هوشی اون بالاتر از ۲۲۸ هم محاسبه گردید. اون یه روزنامه نگار بسیار مشهور تو یه مجله عمومیه. ایشون وبلاگی به نام «Ask Marilyn» داره که می تونین پازلا و سوالای خود رو از راه اون واسه ایشون فرستاده و جواب اونا رو دریافت کنین.

این مطلب را هم بخوانید :   آنچه برای انتخاب رشته در آزمون کارشناسی‌ ارشد ۹۸ باید بدانیم

۷- میسلاو پرداوچ

این استاد ریاضی اهل کرواسی موسس و رییس سازمان GenerIQ Societyه که متعلق با باهوش ترین آدمای دنیاس. علاوه بر این ایشون صاحب و مدیر عامل یه شرکت فعال در بخش تجارته. بهره هوشی این نخبه کروات ۱۹۲ اعلام شده.

۶- ریک رازنر

ریک رازنر با بهره هوشی ۱۹۲ هیچ شباهتی به دیگر افراد حاضر در این لیست نداره. ایشون زندگی سختی داشته و سالای زیادی رو تو یه کافه مشغول به کار بوده.
ایشون یه جفت و جور کننده تلویزیونی مشهور در آمریکا بوده و از کارای تلویزیونی اون میشه به شو تلویزیونی «CHiPs» اشاره کرد.
رازنر بعدا یه تلویزیون ماهواره ای رو در مشارکت با DirecTV راه اندازی کرد.

۵- کریستوفر لانگان

کریستوفر لانگان یه شخصیت خودآموخته آمریکاییه که بهره هوشی اون بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ تخمین زده شده و اونو با لقب باهوش ترین مرد آمریکا و باهوش ترین مرد جهان هم می شناسن. اون در شش ماهگی شروع به صحبت کردن کرد.
علاوه بر این ایشون خوندن رو به صورت خوداموخته و در سن ۳ سالگی شروع کرد.
ایشون نظریه ای در مورد رابطه بین ذهن و واقعیت ارائه داده که خود اونو «مدل شناختی-نظری جهان» می نامد.

۴- دکتر اِونجلوس کاتسیولیس

دکتر اونجلوس کاتسیولیس که به خاطر رتبه های بالایش در تستای بهره هوشی شناخته می شه یه نخبه اهل یونانه که در بخش پزشکی و روانشناسی فعالیت می کنه.
اون در رشته های فلسفه، تکنولوژی تحقیقات پزشکی و داروشناسی روانی مدارک دانشگاهی معتبری داره.
هم اینکه اون موسس شبکه هوش جهانی بوده که ارگانی بین المللی واسه افراد دارای بهره هوشی بالا هستش.
بهره هوشی اون ۱۹۸ تعیین شده و علاوه بر مهارت در نقاشی، شناگر ماهری هم هست.

این مطلب را هم بخوانید :   نکاتی در ارتباط با دیابت نوع دوم که تا کنون از آنها آگاه نبوده اید

۳- کیم اونگ یونگ

این مهندس راه و ساختمون اهل کره جنوبی با بهره هوشی تایید شده ۲۱۰ از همون دوران کودکی یه نخبه میشناختنش. ایشون در سن ۶ ماهگی قادر به سخن گفتن به زبون کره ای و زبانای زیاد دیگه و درک اونا بود. در سن سه سالگی اون توانایی خوندن مطالب به زبانای مختلفی از جمله کره ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی رو داشت. علاوه بر این ایشون معماهای محاسباتی که در تلویزیون پخش می شد رو خیلی راحت حل می کرد.
اسم ایشون به عنوان کسی که بالاترین ضریب هوشی رو داره در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده.

۲- کریستوفر هیراتا

کریستوفر هیراتا از همون دوران کودکی یه نخبه بود. وقتی که ایشون تنها ۱۳ سال داشت در المپیاد بین المللی فیزیک مدال طلا گرفت. در سن ۱۶ سالگی در پروژه سفر به مریخ با ناسا همکاری داشت و در سن ۲۲ سالگی مدرک دکترای خود رو از دانشگاه پرینستون گرفت. ایشون الان در موسسه تکنولوژی سی آی تی کالیفرنیا مشغول تدریس فیزیک کیهانیه. بهره هوشی این نخبه جوون ۲۲۵ برآورد شده.

۱- ترنس تائو

ترنس تائو با بهره هوشی باورنکردنی ۲۳۰، باهوش ترین آدم جهان شناخته می شه.
اون یه ریاضی دان چینی- آمریکاییه که در استرالیا بزرگ شده و روی تحلیل هارمونیک، معادلات فرق نسبی، ترکیب کننده های اضافی، تئوری ارگودیک رمزی، تئوری ماتریکس تصادفی و تئوری اعداد تحلیلی کار می کنه.
ایشون در سن ۸ سالگی آزمون استعداد تحصیلی آمریکا رو با نمره فوق العاده ۷۶۰ بدست آورد. تائو هم اینکه در سن ۲۰ سالگی مدرک دکترای خود رو از دانشگاه پرینستون دریافت کرده و در سن ۲۴ سالگی به جوون ترین استاد تموم دانشگاه یو سی ال ای در طول تاریخ تبدیل شد.

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی کامل فیلم‌های بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

اون جوایز معتبر زیادی رو دریافت کرده.

اگه می خواین هوش خود رو سبک سنگین کنین یا هوش خود رو تقویت کنین می تونین به لینکایی که در ادامه اومده هم نگاهی بندازین.

۲ سوالی که با جواب دادن به اونا ضریب هوشی شما تقریباً مشخص می شه

۶ معمای پلیسی که تنها افراد بسیار باهوش قادر به حل اونا هستن

اگه می خواین فعالیت مغزی و هوش خود رو بالا ببرین به موسیقی روی بیارین