اردیبهشت 24, 1403

با ۱۰ ترفند موثر برای غلبه بر عادت غذا خوردن قبل از خواب آشنا شوید

تقریبا هممون از مضرات غذا خوردن قبل از خوابیدن آگاه هستیم و خوب میدونیم که بهترین زمان واسه خوردن شام، چندین ساعت قبل از رفتن به رختخوابه.

اما اگه این موضوع رو میدونید ولی نمی تونین در مقابل وسوسه غذاخوردن مقاومت کنین، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب رو به دقت بخونین تا ترفندهای موثر واسه این اراده رو یاد بگیرین. در زیر همه مواردی که با رعایت اونا می تونین عادت غذا خوردن پس از شام رو از سر خود بندازین، معرفی شده.

 

با ما همراه باشین.

 

۱- واسه صبحونه تخم مرغ بخورین

بهترین اسلحه واسه مقابله با خوردن غذا و خوراکیای شبونه اینه که صبحونه کاملی رو در اول روز بخورین. بهترین گزینه، خوردن تخم مرغ واسه اولین وعده غذایی در طول روزه. تخم مرغ به مدت طولانی فرد رو سیر نگه می داره و دو برابر بیشتر از غلات و نون حجم داره.
از این رو در رژیمای لاغری هم در مصرف تخم مرغ واسه صبحونه تاکید زیادی هست.

این ماده هم اینکه احساس گرسنگی و نیاز به مصرف انرژی رو تا ۲۴ ساعت کم می کنه.

۲- از خرید اسنکایی که ارزش غذایی ندارن، دوری کنین

اگه دلتون نمی خواد که قدرت اراده خود رو آزمایش بزنین، پیشنهاد می کنیم که به سراغ خرید اسنکای مضر نرید تا شب قبل از خواب، واسه خوردن اونا وسوسه نشید. وقتی این مواد خوراکی در خونه وجود نداشته باشن، حتی اگه دلتون بخواد هم امکان دسترسی به اونا رو دارین.

با این کار به سلامت هر چی بیشتر بدن و برخورداری از خوابِ باکیفیت خود کمک زیادی می کنین.

این مطلب را هم بخوانید :   نکاتی در ارتباط با دیابت نوع دوم که تا کنون از آنها آگاه نبوده اید

۳- از مصرف غذاهای بدون کالری دوری کنین

غذاهایی که پر از کربوهیدرات هستن، مثل فست فود، سرخ کردنیا، نوشابه های شیرین و سسای چرب باعث می شن تا شب پس از خوردن غذا، بازم دلتون خوراکی بخواد.

۴- مصرف نمک رو نصف کنین

نمک و دیگه اودیه ها باعث شدید شدن حس گرسنگی می شن.
واسه اینکه غذا طعم طبیعی خود رو حفظ کنه، بهتره اونو به جای نمک با پیاز، سیر و سبزیجات معطر طعم دار کنین.

 

۵- بروکلی رو وارد رژیم غذایی خود کنین

 

اگه در سالادهای خود بروکلی ریخته و استفاده کنین، به مدت زمان طولانی تری احساس سیری دارین. در نتیجه شبا بعد از خوردن شام، دوباره به سراغ یخچال نخواهید رفت.

 

۶- ورزش کنین

 

ورزش کردن نه فقط باعث سوختن و از بین رفتن کالریا می شه، بلکه اشتهای کاذب رو هم نابود می کنه.
هم اینکه بد نیس اشاره کنیم که ورزش موجب کاهش استرس (یکی از دلایل پرخوری در بعضی از افراد) می شه.

 

۷- خنک نگه داشتن اتاق خواب

 

با کم شدن دمای اتاق تا حد زیادی می تونین احساس گرسنگی رو از بین ببرین. جالبه بدونین که بدن در دمای ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد، حدودا ۷ درصد کالری بیشتری می سوزونه.

 

۸- نوشیدن آب معدنی

 

آدم بعضی وقتا حس تشنگی رو از گرسنگی تشخیص نمی ده، از این رو بهتره به جای خوردن یه کاسه ماست، یه لیوان آب معدنی بخورین تا احساس گرسنگی تون از بین بره.

 

۹- مسواک زدن دندانا

این مطلب را هم بخوانید :   اینستاگرام؛ یکه‌تاز انقلابی در صنعت غذایی

 

وقتی هنگام غروب دندونای خود رو مسواک می زنید، مغز این پیغام رو که «دیگه نباید غذا بخوری!» رو ارسال کرده و در نتیجه اشتهای کمتری واسه خوردن غذا دارین. هم اینکه، طعم نعنا و منتول هم باعث می شه تا مزه غذاها و خوراکیا بد شده و اشتها واسه مصرف اونا از بین بره.

۱۰- قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابین

هر ساعت خواب اضافه باعث می شه تا ۶ درصد از مصرف کالری در بدن کم بشه.

در آخر هم بد نیس اشاره کنیم که خود رو مجبور نکنین تا همه ۱۰ مورد رو از همون روز اول اجرا کنین. به صورت آهسته اما پیوسته واسه نابود کردن عادتای اشتباه تلاش کرده و اونا با موارد درست و مناسب جانشین کنین.