اردیبهشت 10, 1403

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن، عوارض و تهدیدی به نام تاتو

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و تاتو ابرو و خالکوبی، کلید واژه های محبوب عاشقان مد در روزگار امروزی هستن که خیلیا بخشی از وقت و سرمایه خود رو به فقط به دلیل همراهی با استایل مد و لباس فلان آرتیست یا فوتبالیست به این موضوعات اختصاص میدن و طیفای جور واجور سنی رو درگیر کرده. تاتو رو افیونی واسه سرمایه جوانان میدونن و سازمانای سلامت، انجام اونو بستری واسه انتقال باکتریای خطرناک به بدن و تهدید سلامت میدونن. شاید واسه همینه که خالکوبی، مانعی واسه اهدا خون هستش.

میکروبلیدینگ یه نوع تاتو حساب می شه اما تفاوتای زیادی با تاتو داره.
در این روش بر خلاف تاتو که رنگدونه و جوهر با دستگاه به زیر پوست تزریق می شه و آسیبای پوستی رو دلیل می شه، به روش دستی و با یه وسیله غیر الکتریکی این کار انجام می‌ شه و درد و سوزش کمتری داره.
خطوط ایجاد شده واسه ابرو، به شکلی بی نظم و ریز و درشته که همین مسئله دلیل می‌شه، ابرو نمایی طبیعی‌تر و قشنگ تر به خود بگیره.

با این حال، میکروبلیدینگ و میکروپکمنتیشن، کلید واژه های محبوب بانوان در شبکه های اجتماعی حساب میشه که هرساله تعداد خیلی از بانوان جوون رو به سمت خود میکشونه. شیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ، روشی واسه مدل دار کردن ابروه. ابرو میتونه نقش مهمی در میمیک چهره و باز شدن صورت و تاثیرگذاری اون داشته باشه. مدل دار کردن ابرو و بازسازی ابرو بانوان، بخشی از پروسهای آرایشی موقت تقریبا ارزانه که در دستور کار خیلیا قرار گرفته و واسه هر نوع جنس و رنگ پوستی قابل انجام میشه اما مشکلات خطرناکی داره که باید در نظر داشته باشین.

این مطلب را هم بخوانید :   محیط کار بد، خطری جدی برای سلامت روحی و جسمی شما به شمار می رود

مشکلات میکروبلیدینگ

علاوه بر تخریب پوست در میکروبلیدینگ، زخمای به وجود اومده به وسیله ایجاد زخم و پارگی اپیدرم ، در آخرً ایجاد بافت فیبروزه از پیامدای جاری و عادی میکروبلیدینگ هستن. علاوه بر اون خطرات جبران ناپذیر انتقال عفونت و بیماریای واگیر، رو هم به لیست خطرات رد ناپذیر اون باید اضافه کرد.
باید توجه داشت که میکروبلیدینگ روشی علمی و براساس دلایل، نیس به خاطر همین در مقالات و کتب منبع علوم پزشکی و درماتولوژی قبول شده نیس.
پس آخرسر کار و فعالیت خود رو به اصول غیر علمی گره نزنین.

در ایران هم این روش به دلیل غیر علمی بودن و خطرات جبران ناپذیر اون تایید نمیشه، پس عملی که مورد تایید مراجع رسمی و قانونی کشور نباشه، اونم در بخش بهداشت و سلامت مردم خطایی بزرگ و جرم حساب می شه ،ً عواقب قانونی و مجازات واسه اون در نظر گرفته شده.
انگار تازگیاً انحرافی که با عنوان میکروبلیدینگ با سوء به کار گیری تنوع طلبی ،علاقه آدما به پیشرفت کیفیت ایجاد شده فقط به دنبال منافع مادی و سودجویی به هر قیمت، حتی نابود کردن و به تهدید انداختن سلامت مردمه. مثل لاغری تو یه هفته و قد بلند شدن در ۲ ماه!!

داستان میکروبلیدینگ

در میکروبلیدینگ، تماشاگر کشیدن موی ابرو هستیم که با عمل شیدینگ که دلیل اضافه شدن افکت پودری ملایمی روی اون می شه، آرایش صورت تغییر کرده و با ترکیب این دو فوت وفن، ابروی طبیعی و زیبایی رو از دید طرفداران این روش، به ارمغان می آورد. بر خلاف تتو، این روش باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن ابرو و کلفت شدن اون نمیشه.

این مطلب را هم بخوانید :   ۱۰ کشوری که بیشترین آمار خودکشی در جهان را به خود اختصاص داده اند

همونطور که در تصاویر مربوط به میکروبلیدینگ تا کنون مشاهده کردین، موهای ابرو که به وسیله این فوت وفن کشیده می شه، روی قسمت جلویی و بالایی ابرو بانوان، حالتی طبیعی و شکیل رو خلق میکنه. اما شیدینگ، معمولا در پایه ابرو اتفاق میفته و تا میانه های اون کشیده می شه.
شما با روش شیدینگ، میتونین که محلایی از ابرو که خراب شده و یا بدون خط باقی مونده رو به صورت طبیعی پر کنین.

شیدینگ رو میشه روند فلکسیبل خطاب کرد که در هر قسمت ابرو، قابل انجام بوده و استایل مورد نظر شما رو بوجود می آورد. اگه جای زخمی داشته باشین، با شیدینگ پوشش داده می شه.
معمولا ترکیب میکروبلیدینگ و شیدینگ، سایه روشنی خلق میکنه که در ترکیب آرایش صورت با در نظر گرفتن رنگ پوست، میتونه چهره ها رو قشنگتر تر و سرحال تر به نمایش بزاره.

میکروبلیدینگ یه روش انجام آرایش دائمیه و زیر مجموعه تاتو هستش.
اما نیمه دائمی به نظر می رسه. چون در این روش، جوهر به غشا میانی پوست وارد میشه، نیمه دائمی در نظر گرفته می شه.
در این روش خیلی سطحی کار انجام می شه و خیلی زود پاک میشه. هاشورها بسیار ظریف و نازک زده میشه بخاطر این درد کمتری فرد احساس میکنه. البته میکروپیگمنتیشن هم مثل میکرو بلیدینگ روشی نیمه دائمی در تاتو کردن هستش. فرقش اینه که در میکروپیگمنتیشن، از یه قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده و رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست به نام لایه درمال نفوذ می کنن که این روش ماندگارتر از روشای میکروبلیدینگه.

شما اگه واسه اولین بار می خواید که این تکنیکا رو امتحان کنین، پیشنهاد می شه که اول روش میکروبلیدینگ رو انجام بدین چون که هزینه کمتر داره و اگه از انجام کار پشیمون شید، بعد از چند هفته اثرش از بین میره. حتما در انجام اون از مراکز مجوز دار با وسایل یه بار مصرف و بهداشتی استفاده کنین تا سلامت پوست خود رو در مراکز غیر مجاز به خطر نیاندازید. به طور کل از نظر پزشکی، اینجور روشی واسه آرایش پیشنهاد نمی شه.

این مطلب را هم بخوانید :   ترک سیگار با ویپ

در چه وقتی میکروبلیدینگ انجام نشه؟

  • هنگام بارداری از میکروبلیدینگ استفاده نکنین.
  • هنگام شیردهی از میکروبلیدینگ استفاده نکنین.
  • هنگام به کار گیری داروهای بی حسی از میکروبلدینگ استفاده نکنین.
  • وقتی که دیابت دارین از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنین، میکروبلیدینگ رو صرفه نظر کنین.
  • وقتی که با مریضی صرع و مشکلات ایمنی بدن مواجه هستین، میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن ممنوعه.
  • اگه مریضی پوستی دارین، سمت میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن نرید.
  • اگه شکستگی در ناحیه ابرو دارین، میکروبلیدینگ از دستور کار خارج شه.
  • وقتی که آفتاب سوختگی دارین سمت میکروبلیدینگ نرید.
  • وقتی که هنوز ۷۲ ساعت از اپیلاسیون شما نگذشته.

اگه تجربه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن داشتین و با مشکلات و مشکلاتی روبرو شدید، تجربه هاش رو در اختیار سرویس سلامت ما بذارین.