اردیبهشت 22, 1403

روایت دردناک «التون جان» از آخرین روزهای زندگی «فردی مرکوری» خواننده مشهور گروه «کویین»

التون جون در بخشی از کتاب خود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده به ماه های آخر زندگی فردی مرکوری اشاره کرده و از اون با عنوان «رنج آور» یاد می کنه.
این خواننده ۷۱ ساله آلمانی و مشهور که بارها برنده جایزه گرمی شده گفته که یه مدت کوتاه بعد از باخبر شدن فردی مرکوری، دوست نزدیکش، از ابتلایش به مریضی ایدز در جریان ماجرا قرار گرفته و این خبر واسه ایشون بسیار دردناک و ناراحت کننده بوده.
بر خلاف اجراهای پرانرژی و جنجالی اش در روی صحنه، فردی مرکوری در مورد زندگی شخصی اش بسیار تودار بوده و خارج از استیج، خود رو از دید رسانه ها دور نگه می داشت.

ایشون ابتلای خود به مریضی ایدز رو تنها یه روز قبل از مرگش در ۲۴ نوامبر ۱۹۹۱ به رسانه ها اعلام کرد.
التون جون در کتاب خود با عنوان «عشق درمانه: در مورد زندگی، از دست دادن عزیزان و پایان ایدز» (Love is the Cure: On Life, Loss and the End of Aids) در مورد مرکوری اینجور نوشته: «اون می دونست که مرگ، مرگی دردناک، در راه س. اما فردی بسیار پردل و جربزه بود. اون ظاهر خود رو حفظ کرده بود، اجراهایش با گروه کویین رو ادامه می داد و بازم مانند همیشه بامزه، جدا و عمیقاً بخشنده بود». ایشون میگه که تماشای نابود شدن جسمی فردی مرکوری در سالای آخر زندگی اش خیلی سخت و دردناک بوده.

التون جون تایید می کنه که در سالای پایانی عمر، همیشه بدن فردی مرکوری به لوسیونای تجویز شده واسه مریضی سرطان سارکوما کارپوزی ایشون آغشته می شد.
ایشون فردی مرکوری رو که از نزدیک ترین دوستانش بود به «نوری در دنیا» تشبیه می کنه و از اینکه مریضی ایدز بدن دوستش رو ذره ذره می خوره و حتی قدرت ایستادن رو هم از اون می گرفت رنج می کشیده. هر چند فردی در اون دوران پر از رنج و سختی باید به سلامتی خودش فکر می کنین اما بیشتر وقتش رو صرف آدمایی می کرد که در دور و برش حضور داشتن. اون حتی به ضبط آلبوم «محصول بهشت» (Made In Heaven) همراه با گروه کویین ادامه می داد؛ آلبومی که بعد از مرگ مرکوری منتشر شد.

این مطلب را هم بخوانید :   ۱۰ شگفت انگیز؛ با باهوش ترین انسان های روی زمین آشنا شوید

تنها چند هفته بعد از مرگ مرکوری، و در حالی که التون جون عمیقاً در غم از دست دادن یکی از نزدیک ترین دوستانش هست، اون آخرین هدیه اش از فردی رو گرفت. یکی از دوستان التون جون، در خونه اونو می زنه و به اون یه بسته میده که در واقع هدیه ای که تنها تو یه روبالشی پیچونده شده.
وقتی التون جون روبالشی رو باز می کنه با یکی از نقاشیای هنری اسکات توک روبرو می شه، که یکی از هنرمندان محبوب التون جون بود. در طول دوران دوستی شون، فردی و التون، نامایی مستعار واسه همدیگه انتخاب کرده بودن: التون لقب شارون رو داشت و فردی هم ملینا بود.

روی یادداشتی که به هدیه نامبرده چسبونده شده بود این جمله خونده می شد: «شارون عزیز، فکر کردم که از این خوشت میاد، با عشق، ملینا. کریسمس مبارک». التون میگه که در اون لحظه به سختی تونسته احساسات خود رو کنترل کنه و این که دوستش در اون شرایط سخت و در روزای آخر زندگی اش هم به فکر انتخاب و پیدا کردن کادوی کریسمس واسه اون بوده براش همزمان دردناک و خوشحال کننده بوده.
ایشون میگه که دیدن اون هدیه و نوشته روی اون براش بسیار دردناک بوده چون فردی مانند همیشه، حتی در بدترین و آخرین روزای زندگی اش هم به فکر دوستان و اطرافیانش بود.

تازگیاً فیلمی با عنوان «راپسودی بوهمیایی» (Bohemian Rhapsody) با بازی رامی مالک درباره زندگی فردی مرکوری، خواننده گروه مشهور و پرطرفدار کویین ساخته شده که علاوه بر فروش فوق العاده، یکی از بهترین فیلمای سال لقب گرفته و تریلر اونو می تونین در این لینک ببینین.