اردیبهشت 20, 1403

«روزی روزگاری در هالیوود»؛ اطلاعات کامل در مورد بازیگران سرشناس فیلم و نقش‌های آن‌ها

آخرین اثر کوئنتین تارانتینو با عنوان «روزی روزگاری در هالیوود» یکی از پرستاره ترین فیلمش و شاید پرستاره ترین اوناس. این فیلم که تعداد خیلی از ستاره های هالیوود رو در کنار هم گرد آورده وارد مرحله تولید شده و باید منتظر شاهکاری دیگه از کوئنتین تارانتینو بود. فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از همون اول به خاطر موضوع جالبش و پرداختن به جنایات خونواده مانسون مورد توجه قرار گرفت و حالا پس از پیوستن بازیگرانی سرشناس به این پروژه خیلی از خود می پرسن که این همه بازیگر درجه یه قراره چه نقشایی در این فیلم داشته باشن.

داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس، کالیفرنیا اتفاق می افته و فیلم به طور خاص ماجراهای یه بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) و بدلکار و دوستش کلیف بووث (برد پیت) رو روایت می کنه که تلاش دارن خود رو با هالیوودی که دیگه با اون احساس آشنایی و راحتی ندارن مطابقت داده و دوباره به بالاترین درجه برگردن. تلاش اونا واسه رسیدن به معروفیت دوباره با ماجراهای جنایات خونواده مانسون و به طور خاص قتل شارون تیت (مارگو رابی) همسر باردار رومن پولانسکی و تعدادی از دوستانش توأمان می شه.
هر چند هنوز بیشتر از یه سال تا اکران فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» باقی مونده. تارانتینو گفته که بعد از این فیلم تنها یه فیلم دیگه میسازه و واسه همیشه از دنیای کارگردانی بازنشسته می شه.

به خاطر همین جای تعجب نداره که ایشون به چه دلیل اونقدر در انتخاب بازیگران و عوامل وسواس به خرج داده و تعدادی از بهترینای هالیوود رو واسه این پروژه دور هم گرد آورده. در میان بازیگران این فیلم میشه بازیگرانی رو دید که در کارای قبلی تارانتینو هم با اون همکاریای زیادی داشتن و بعضی هم واسه اولین بار با این کارگردان با استعداد و نخبه کار می کنن و اونا هم مانند ما در حیرتند که این کارگردان برنده چند باره جایزه اسکار چه حقه ای واسه اونا در آستین داره.
در حالی که در روزای گذشته اولین تصویر از شمایل لئوناردو دی کاپریو و برد پیت در نقشای جدیدشون در این فیلم منتشر شده، در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با نقشایی که هر کدوم از بازیگران سرشناس این فیلم رو دوش دارن آشنا کنیم.

 

 

لئوناردو دی کاپریو در نقش ریک دالتون

هر چند سناریو فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در مرود شخصیتایی واقعی با داستانایی واقعیه اما شخصیت ریک دالتون یکی از شخصیتایی ساختگی این فیلم هستش.
اون یه بازیگره که تو یه سریال وسترن پرطرفدار اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی به نام «قانون جایزه بگیران» (Bounty Law) حضور داشته.
ایشون به دنبال حضور در هالیوود به عنوان یه بازیگر حرفه ای بوده و جدای از این که با شارون تیت همسایه س، معلوم نیس که اون با قتلای خونواده مانسون ارتباطی داره یا خیر. دی کاپریو قبلاً هم در فیلم «جانگوی آزاد شده» (Django Unchained) با تارانتینو همکاری داشته.

این مطلب را هم بخوانید :   روایت دردناک «التون جان» از آخرین روزهای زندگی «فردی مرکوری» خواننده مشهور گروه «کویین»

برد پیت در نقش کلیف بووث

شخصیت کلیف بووث در واقع دوست، همخانه ای و بدلکار قبلی دالتون بوده و در واقع در تلاش اون واسه رسیدن به معروفیت در هالیوود، این کلیفه که نقش دست راست و همه کاره اونو بازی می کنه.
هنوز معلوم نیس که اون خود هم می خواد دوباره به عنوان بدلکار در هالیوود فعال شه یا خیر اما نقش مهمی در تصمیمات و اقدامات شخصیت دالتون واسه رسیدن به هدفش داره.
پیت قبلاً در فیلم «حرامزادهای بی شرف» (Inglourious Basterds) و هم اینکه «عشق واقعی» (True Romance) که تارانتینو نویسندگی اونو رو دوش داشت با ایشون همکاری داشته.

آل پاچینو در نقش ماروین شوارتز

آل پاچینو در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نقش داستانی مدیر برنامه های دالتون به نام ماروین شوارتز رو اجرا می کنه که هنوز اطلاعات زیادی در مورد شخصیت اون معلوم نشده. «روزی روزگاری در هالیوود» اولین تجربه همکاری پاچینو و تارانتینو بوده و انگار نتیجه همکاری اونا به خلق شاهکاری واسه هر دوی اونا می رسه.

دیمین لوییس در نقش استیو مک کوئین

استیو مک کوئین به عنوان یکی از بزرگ ترین و سرشناس ترین بازیگران دهه ۱۹۶۰ که در فیلمایی مانند «فرار بزرگ» (The Great Escape) و «بولیت» (Bullitt) بازی کرده بود با آرایشگری به نام جی سبرینگ دوست بود که اون خود از دوستان شارون تیت بوده و همراه با اون به وسیله خونواده مانسون به قتل رسید. استیو مک کوئین هم در شب قتلا به خونه تیت دعوت شده بود اما نتونست در این مهمانی حاضر شه.
این اولین همکاری دیمین لوییس با کوئنتین تارانتینو میشه.

لوک پری در نقش وین ماوندر

وین ماوندر یه بازیگر مشهور سریالای تلویزیونی دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بود که در بعضی از پرطرفدارترین سریالای اون دوران حضور داشت. انگار اون شخصیتی باشه که دالتون با اون رقابت کرده و می خواد جای اونو بگیره.
«روزی روزگاری در هالیوود» اولین تجربه همکاری لوک پری با کوئنتین تارانتینوه.

نیکولاس هاموند در نقش سم وانامیکر

سم وانامیکر یه بازیگر آمریکایی-استرالیایی بود که واسه بازی در سریال درام «هولوکاست» (Holocaust) در کنار مریل استریپ در سال ۱۹۷۸ نامزد دریافت جایزه امی شد.
وانامیکر هیچ رابطه مستقیمی با موضوع قتلای خونواده مانسون نداره از این رو میشه حدس زد که ایشون با داستان و شخصیت ریک دالتون در رابطه باشه. وانامیکر در چند فیلم هم در نقش مقابل آرنولد شوارتزنگر بازی کرده و این اولین تجربه همکاری اون با کوئنتین تارانتینو هستش.

این مطلب را هم بخوانید :   ۷ اسطوره موسیقی جهان که همچنان پس از مرگ هم کنسرت برگزار می کنند

اسکوت مک نیری در نقش بیزینس باب گیلبرت

بیزیتس باب گیلبرت هم یه شخصیت داستانیه که در سریالای وسترن بازی می کنه و هنوز جزییات خیلی از نقش اون و چگونگی رابطه اون با شخصیتای فیلم معلوم نشده. با در نظر گرفتن نقش اون در سریالای وسترن انگار ایشون هم از همون شخصیت هاییه که ارتباطی مستقیم با ریک دالتون داره.
«روزی روزگاری در هالیوود» هم اولین همکاری مک نیری با کوئنتین تارانتینو میشه.

مارگو رابی در نقش شارون تیت

شارون تیت، بازیگر، مدل و همسر قبلی رومن پولانسکی بود که به وسیله اعضای خونواده مانسون به شکل فجیعی به قتل رسیده و همون قربانیه که بسیاری شخصیت مانسون رو به خاطر قتل اون می شناسن. تیت در زمان مرگ باردار بوده و تنها چند روز تا وضع حمل خود فاصله داشت و البته اون کسی نبود که به طور آگاهانه به وسیله خونواده مانسون کشته شه.
در واقع اون در خونه ای زندگی می کرد که به یه جفت و جور کننده موسیقی به نام تری ملچر تعلق داشت که از کمک به مانسون در مورد موسیقی دوری کرده بود و مانسون نمی دونست که خونه اون در زمان قتلا در اختیار شخصی دیگه غیر از خودشه. مارگو رابی هم واسه اولین بار همکاری با تارانتینو رو در این فیلم تجربه می کنه.

داکوتا فنینگ در نقش لینت جیغ جیغو فروم

هر چند لینت فروم در زمان قتل شارون تیت و دوستانش در محل حضور نداشت اما نقش برجسته ای در حلقه خونواده مانسون رو دوش داشت. ایشون نه فقط با چارلز مانسون زندگی می کرد بلکه ۶ سال پس از قتلای معروف خونواده مانسون به دلیل تلاش واسه ترور جرالد فورد، رییس جمهور وقت آمریکا، به زندان فرستاده شد.
«روزی روزگاری در هالیوود» اولین تجربه همکاری فنینگ با تارانتینو هستش.

امیل هیرش در نقش جی سبرینگ

جی سبرینگ یه آرایشگر مشهور فعال در هالیوود بود که رابطه دوستانه نزدیکی با شارون تیت و رومن پولانسکی داشت. قبل از این که شارون تیت با پولانسکی ازدواج کنه، ایشون و سبرینگ به مدت کوتاهی نامزد بودن. براساس گزارشا اون اولین قربونی خونواده مانسون در اون شب تلخ بود و از حمله کنندگان خواست که به دلیل باردار بودن تیت از کشتن اون دوری کنن.بازی در این نقش هم اولین همکاری امیل هیرش با کوئنتین تارانتینو میشه.

 

برت رینولدز در نقش جورج اسپان

 

جورج اسپان یه مزرعه دار تقریباً نابینا بود که قبل از جنایات خونواده مانسون، مزرعه خود رو به اونا اجاره داده بود و ً از کارای مجرمانه این خونواده بی اطلاع بود. ایشون به طور مرتب مزرعه اش رو در اختیار استودیوهای فیلمسازی قرار می داد و خیلی از فیلمای وسترن و به طور خاص فیلمای «زورو» و «رنجر تنها» در مزرعه اون فیلمبرداری شدن. اسپان در ازای انجام بعضی کارای مزرعه، اتاقای خود رو در اختیار خونواده مانسون قرار داده بود و در فیلم مستند «مانسون» ساخته رابرت هندریکسون هم که در همین مزرعه فیلمبرداری شده و اعضای خونواده مانسون در اون هستن هم بازی کرده بود. «روزی روزگاری در هالیوود» اولین تجربه همکاری برت رینولدز و تارانتینو هستش.

این مطلب را هم بخوانید :   با سرسخت ترین زنانی که دنیای ما را تغییر دادند آشنا شوید [قسمت دوم- پایانی]

علاوه بر این نقشای کلی، نقشای دیگی هم هست که به وسیله بازیگرانی سرشناس اجرا می شن و هنوز اطلاعاتی در مورد اونا منتشر نشده. از این نقشا میشه به نقش ارنستو مکزیکی واکورو با بازی کلیفتون کالینز و لند پایرت کیت با بازی کیت جفرسون اشاره کرد که هنوز اطلاعات موثقی از جزییات نقشای اونا در دست نیس.
ارنستو می تونه با رستوران مکزیکی در رابطه باشه که شاروت تیت و دوستانش قبل از مرگ در اونجا شام خورده بودن هرچند این فرضیه تا حالا تایید نشده. «روزی روزگاری در هالیوود» اولین همکاری کلیفتون کالینز با تارانتینو بوده اما جفرسون قبلاً هم در فیلمای «جانگوی آزاد شده» و «هشت نفرت انگیز» (The Hateful Eight) با تارانتینو همکاری داشته.

از دیگر بازیگران سرشناسی که در فیلم جدید تارانتینو حضور داشته ولی هنوز جزییات نقشای اونا مشخص نشده میشه به کرت راسل، تیم روث، مایکل مدسن، زوئی بل و تیموتی اولیفنت و جیمز ماردسن اشاره کرد که دو نفر آخر اولین همکاریای خود رو با تارانتینو تجربه می کنن اما دیگه بازیگران دستکم در دو فیلم دیگه با تارانتینو به عنوان بازیگر همکاری داشتن. هنوز مشخص نیس که این بازیگران نقشای اعضای خونواده مانسون یا حتی خود مانسون رو رو دوش دارن یا نقشی دیگه به اونا سپرده می شه.
فیلم پرستاره «روزی روزگاری در هالیوود» قراره ۹ آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸) اکران شه.

چارلز مانسون خبیث و خونواده اش؛ پروژه جدید و پر از خشونت کوئنتین تارانتینو

بزرگترین فیلمای کالت تاریخ سینما که دیدنشون رو به شما پیشنهاد می کنیم

۱۰ فیلم وسترن دارای شاخصهای مدرن که از دیدن اونا لذت میبرین