پایان نامه مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی اجتماعی: استفاده از روش تجزیه بندرز در طراحی شبکه توزیع در زنجیره تامین دو سطحی با تابع تقاضای تصادفی Post author:edame Post published:فوریه 15, 2016 Post category:مهندسی صنایع متن کامل پایان نامه با فرمت ورد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته صنایع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم و فنون مازندران پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی و اجتماعی عنوان: استفاده از روش تجزیه بندرز در طراحی شبکه توزیع در زنجیره تامین دو سطحی با تابع تقاضای تصادفی استاد راهنما : دکتر رضا توکلی مقدم برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :فهرست مطالب:فصل ۱- مقدمه و کلیات تحقیق.. ۱۱- ۱ مقدمه. ۲۱-۲ بیان مسأله. ۳۱-۳ مفروضات تحقیق. ۴۱-۴ اهداف تحقیق. ۴۱-۵ جمع بندی. ۵فصل ۲- مرور ادبیات و پیشینه تحقیق.. ۶۲-۱ مقدمه. ۷۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین : پیش زمینه و تعاریف.. ۷۲-۲-۱ مدیریت زنجیره تامین. ۷۲-۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین در موضوع مدیریت زنجیره تامین. ۹۲-۲-۳ برنامه ریزی تصادفی 12۲-۲-۴ کمینه کردن ارزش در ریسک شرطی. ۱۴۲-۳ مدلهای برنامه ریزی ریاضی در طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۵۲-۴ مدلهای طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷۲-۴-۱ مدلهای قطعی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷۲-۴-۲ مدلهای تصادفی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۲۱۲-۴-۳ مدلهای زنجیره تامین عملیاتی و تاکتیکی. ۲۸۲-۵ جمع بندی. ۳۱فصل ۳- مدل ریاضی پیشنهادی.. ۳۲۳-۱ مقدمه. ۳۳۳-۲ تعریف مسأله. ۳۳۳-۳ مدلسازی ریاضی. ۳۴۳-۴ طراحی شبکه در شرایط عدم قطعیت.. ۳۶۳-۴-۱ مجموعهها…….. ۳۹۳-۴-۲ پارامترها…………………………………………………………………۳۹۳-۴-۳ متغیرها……………… 40۳-۴-۴ مدل برنامه ریزی تصادفی. ۴۰۳-۵ جمع بندی. ۴۱فصل ۴- روش حل پیشنهادی و نتایج محاسباتی.. ۴۲۴-۱ مقدمه. ۴۳۴-۲ مثال عددی. ۴۳۴-۳ روش تجزیه بندرز ۴۵۴-۳-۱ زیرمسأله بندرز……………… ۴۷۴-۳-۲ زیر مسأله دوگان .. ۴۷۴-۳-۳ مسأله اصلی بندرز………………………………………….………………۴۸۴-۳-۴ روند کلی الگوریتم تجزیه بندرز ۵۰۴-۴ نتایج عددی. ۵۲۴-۴-۱ حالت تک محصولی 53۴-۴-۲ حالت چند محصولی. ۵۸۴-۵ جمع بندی. ۶۶فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. ۶۸۵-۱ جمع بندی. ۶۹۵-۲ پیشنهاد برای تحقیقات آتی. ۷۰مراجع. ۷۲ فهرست جداولجدول۳‑۱ پارامترها ومتغیرهای بهکارگرفته شده برای مدل ریاضی. ۳۴جدول۴‑۱ نتایج محاسبه شده برای مدل قطعی. ۴۵جدول۴‑۲ نتایج محاسبه شده برای مدل احتمالی. ۴۵جدول۴‑۳ نتایج حاصل از حل مثال عددی توسط روش تجزیه بندرز ۵۱جدول۴‑۴ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها ۵۳جدول۴‑۵ هزینههای حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها ۵۴جدول۴‑۶ هزینههای حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۵۴جدول۴‑۷ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها برای محصول اول. ۵۸جدول۴‑۸ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها برای محصول دوم. ۵۹جدول۴‑۹ هزینههای حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها برای محصول اول. ۵۹جدول۴‑۱۰ هزینههای حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها برای محصول دوم. ۶۰جدول۴‑۱۱ هزینههای حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۶۰جدول۴‑۱۲ هزینههای حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۶۱فهرست تصاویر و نمودارشکل ۲‑۱ یک زنجیره تامین معمولی (Shapiro, 2007) 8شکل ۴‑۱ موقعیت نسبی خرده فروشها و مکانهای بالقوه برای انبارها و کارخانهها ۴۴شکل ۴‑۲ همگرایی روش تجزیه بندرز ۵۲شکل ۴‑۳ مکان نسبی خرده فروشها و مکانهای کاندید برای انبارهای توزیع و کارخانهها ۵۳شکل ۴‑۴ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۵۵شکل ۴‑۵ شبکه توزیع طراحی شده ۵۵شکل ۴‑۶ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی اول. ۵۶شکل ۴‑۷ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۵۶شکل ۴‑۸ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۵۷شکل ۴‑۹ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۵۷شکل ۴‑۱۰ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۶۱شکل ۴‑۱۱ شبکه توزیع طراحی شده ۶۲شکل ۴‑۱۲ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی اول. ۶۲شکل ۴‑۱۳ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۶۳شکل ۴‑۱۴ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۶۳شکل ۴‑۱۵ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۶۴شکل ۴‑۱۶ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی اول. ۶۴شکل ۴‑۱۷ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۶۵شکل ۴‑۱۸ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۶۵شکل ۴‑۱۹ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۶۶چکیدهدر این پایان نامه، به بررسی مسأله طراحی شبکه زنجیره تامی ن پرداخته میشود. زنجیره تامین، زنجیرهای است که همه فعالیتهای مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل میشود. یک زنجیره تامین شامل سطوح مختلفی از تسهیلات (مانند تامینکنندهها، کارخانهها، مراکز توزیع، مشتریها، مراکز جمعآوری و کارخانه بازیافت) است و مسأله طراحی شبکه توزیع شامل مکانیابی تسهیلات مختلف در شبکه و تعیین نحوه توزیع کالا از طریق تسهیلات مختلف به مشتریها است.در این پایان نامه، یک زنجیره تامین دو سطحی تک دورهای چند محصولی در نظر گرفته میشود. به عبارت دیگر یک شبکه توزیع شامل کارخانهها و انبارهای توزیع در نظر گرفته میشود. این مسأله شامل تصمیمات استراتژیک و عملیاتی مانند مکانیابی و تعیین ظرفیت برای کارخانهها و انبارهای توزیع، تخصیص دادن تقاضای خرده فروش به انبارها، تخصیص دادن تقاضای انبارهای توزیع به کارخانهها و انتخاب روش حمل و نقل است. همچنین، تقاضا به شکل احتمالی در نظر گرفته شده و مسأله با استفاده از برنامهریزی احتمالی مدل میشود. برای این مسأله یک مدل برنامهریزی اعداد صحیح مختلط با هدف کمینه کردن متوسط هزینه کل ارائه میشود. سپس برای حل مدل پیشنهادی به شکل کارا یک روش تجزیه بندرز پیشنهاد میشود و در نهایت کارایی الگوریتم پیشنهادی در ابعاد کوچک با مثال عددی به اثبات میرسد.مقدمهبرای پاسخ دادن به شرایط در حال تغییر در عرصه اقتصاد و تجارت، و نیز تاثیر مسایل مربوط به جغرافیای سیاسی[۱] و فناوریهای مخرب، شرکتهای تولیدکننده محصولات صنعتی مجبور شدند تا مبادرت به انجام برنامهریزی استراتژیک، که شامل طراحی شبکه زنجیر تامین[۲] (SCND) میشود، نمایند. بویژه در صنعت خودروسازی، عوامل فراوانی چون بازارهای آسیایی، معرفی فرآوردههای جدید مثل خودروهای هیبریدی[۳] و برقی، ادغام شرکتها در یکدیگر و به تملک درآمدن شرکتها توسط شرکتهای دیگر، نرخ برابری ارزهای در حال نوسان، هزینههای مربوط به سوخت که به طور فزاینده بر نوسانات آن افزوده میشود، شرکتها را بر آن داشت تا اقدام به تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژیهای مربوط به زنجیره تامین خود نمایند. بعلاوه، زنجیرههای عرضه تولید صنعتی مدرن با مشتریانی روبهرو است که خواهان افزایش در تنوع فرآوردهها، چرخه حیات محصول کوتاه مدتتر، هزینه پایینتر، کیفیت بهتر و واکنش سریعتر هستند. برای موفقیت در بازارهایی که به شکل فزایندهای جهانی گردیده و رقابتی است، شرکتها باید پیوسته تلاش کنند تا در حالی که برای رویارویی با این شرایط غیره منتظره برنامهریزی میکنند، از هزینههای زنجیره تامین بکاهند و خدمات مشتریان را بهبود دهند] ۱[.طراحی شبکه زنجیره تامین، عبارت است از برنامهریزی استراتژیک زنجیرههای تامین، که به تعداد، موقعیت مکانی، و ظرفیت تاسیسات و مراکز توزیع، فناوری تولیدی که در هر یک از تاسیسات بکار گرفته میشود، انتخاب عرضهکننده، تصمیمات در خصوص مسأله ساختن یا خریدن[۴]، و طراحی شبکه حمل و نقل مربوط میشود] ۲[. طراحی شبکه زنجیره تامین، فناوری، فرآیند و داراییهای تولیدی یک شرکت ظرف سالهای آینده را مشخص میکند، سالهایی که طی آن شرکت باید دارای توان رقابت با شرکتهای دیگر را داشته باشد و همچنین بتواند تقاضاهای مشتریان را به بهترین نحو برآورده نماید.علاوه بر این، معمولا تصمیمات استراتژیک مستلزم هزینههای سرمایهگذاری بالا هستند، هزینههایی که به راحتی قابل بازگشت نیستند. بنابراین، برای موفقیت بلند مدت هر شرکت تولیدی، طراحی شبکه زنجیره تامین بسیار ضروری است. چهار جنبه اصلی این مساله عبارتند از (۱) توپولوژی یا مکانشناسی[۵] زنجیره تامین، (۲) زمانبندی تصمیمات، (۳) لحاظ کردن عدم قطعیت به دلیل تصادفی بودن[۶] دادههای ورودی، و (۴) هدف حداکثر کردن سود] ۳[. برای پشتیبانی از مدیران هنگام اتخاذ تصمیمات در مورد این مسأله به شدت پیچیده، به مدلهای کمی، مبتنی بر داده[۷] نیاز است] ۲[. در این پایان نامه، سعی میشود در راستای مدلکردن واقعیتر شبکه توزیع در سیستمهای زنجیره تامین، این شبکه با در نظر گرفتن تقاضاهای تصادفی و با استفاده از روش برنامهریزی تصادفی دو مرحلهای فرموله شود.***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است تعداد صفحه : ۸۵قیمت : هفده هزار و سیصد تومان *** —- پشتیبانی سایت : **** serderehi@gmail.com Tags: روش های توزیع, شبکه زنجیره, شبکه های اجتماعی, صنایع سیستم, کمینه سازی تابع هزینه Read more articles پست قبلیپایان نامه مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی اجتماعی: ارزیابی عملکرد شهرک های صنعتی استان مازندران با استفاده از تحلیل پوششی داده ها وشبکه های عصبی مصنوعیپست بعدیپایان نامه مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی اجتماعی: بررسی مقایسه ای مصرف انرژی و ارائه راهکار انتخاب تاسیسات تهویه برودتی بر اساس ملاحظات اقتصادی و اجتماعی شاید دوست داشته باشید دانلود پایان نامه ارشد : خلق ارزش در زنجیره تأمین با استفاده از مدل Fast ژوئن 18, 2016 پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: زمان بندی تولید تخصیص منابع محدود در طول زمان برای انجام گروهی از فعالیتها فوریه 18, 2016 پایان نامه ارشد: یک مدل تلفیقی ریاضی و تصمیم گیری چند معیاره برای مکان یابی ساختمان های دانشگاه جولای 7, 2016
پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: زمان بندی تولید تخصیص منابع محدود در طول زمان برای انجام گروهی از فعالیتها فوریه 18, 2016
پایان نامه ارشد: یک مدل تلفیقی ریاضی و تصمیم گیری چند معیاره برای مکان یابی ساختمان های دانشگاه جولای 7, 2016