جزئیات سرویس ویدئو توئیتر افشا شد

سال گذشته شرکت توئیتر اعلام کرد می خواد سرویس ویدئوی مخصوص خود رو در شش ماهه اول ۲۰۱۵ ارائه کنه. توئیتر با این تصمیم نشون داد که می خواد جایی میان بزرگان سرویس ویدیو در اینترنت واسه خود در نظر بگیره. اما اینبار جزئیات بیشتری از این سرویس در اختیار عموم قرار گرفته. البته اخبار منتشر شده درباره چند و چون این سرویس جدید به وسیله توئیتر منتشر نشده و همه اطلاعات از فایل جاوا اسکریپتی درز پیدا کرده که مربوط به این سرویسه.

خدمات ویدیو توئیتر قراره بیشترین حد ویدئوایی رو با محدودیت وقتی ۱۰ دقیقه به اشتراک بزاره. باحال اینه که این محدودیت مختص زمان بوده و کیفیت ویدیو و حجم اونو شامل نمی شه. اعلام شده که تنها ویدئوایی می تونن به این سرویس راه پیدا کنن که با فرمت mov و یا mp4 تولیده شده باشن.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

فعلا توئیتر نمی خواد به کاربران اجازه ویرایش فیلمای آپلود شده رو بده. هم اینکه از توانایی زمان بندی ویدیوها هم خبری نیس. ً این محدودیت هست که همه ویدئوها فقط از راه دستگاه کاربران آپلود شده و اضافه کردن ویدیو به توئیتر از راه سرویسای دیگه مانند یوتیوب، ممکن نیس.

گزارش شده که الان یه دامین جدید واسه این سرویس به وسیله توئیتر درنظر گرفته شده و با مراجعه به دامنه http://video.twitter.com مشاهده می شه که دسترسی این سرویس واسه کاربران (فعلا) مسدوده.

نوامبر سال گذشته توئیتر به صورت رسمی اعلام کرد که علاوه بر سرویس Vine می خواد تا خدماتی متفاوت رو به شکل آپلود ویدیو به کاربرانش ارائه دهد، اما به جزئیات اون اشاره نکرده بود. البته کوین ویل، معاون ارشد توئیتر در یاداشتی مربط با این سرویس آورده:

کوین ویل، معاون ارشد توئیتر

زین پس کاربران ما ویدیوها رو در توئیتر خیلی راحت کامل به اشتراک می ذارن. هم اینکه اونا از راه سرویسی که ما براشون ساختیم، می تونن به ضبط ویدیو پرداخته، اونو ویرایش کرده و منتشر کنن. سرویس اشاره شده قراره تا پهلو به پهلوی Vine حرکت کرده و لذت آپلود ویدیو در توئیتر رو واسه کاربران دوبرابر کنه.

توئیتر اعلام کرده که به افراد سوم اجازه تبلیغات در ویدئوای این سرویس رو نمیده. این شرکت هم مانند یوتیوب می خواد تا ویدئوای تلبیغاتی رو در اوایل یا اواسط ویدئوای آپلود شده کاربران به نمایش بزاره. اما توئیتر هنوز در این مورد اعلام نظر نکرده.

امکاناتی دیگه مربوط به این سرویس هم واسه کاربران درنظر گرفته شده. از جمله اونا می تونن تصاویر شاخص ویدئوی خود رو انتخاب کرده و چگونگی نمایش ویدیو رو در تایم لاین تون انتخاب کنن.

اشاره کردیم که ویدئوهای آپلود شده روی این سرویس با محدودیتی ۱۰ دقیقه ای مواجه می شن. با این وجود توئیتر اعلام کرده که محدودیتی در حجم ویدئوهای آپلود شده وجود نداره. این به معنی اون هستش که کیفیت ویدیوها می تونه متفاوت بوده و به ۵۰۰۰ کیلوبیت در ثانیه هم رسیده در حالی که کیفیت صدا ۱۲۸ کیلوبیت باشه.

ویدئوهای توئیتر شک نداشته باشین مانند نوشته های درون این سرویس، قابل توئیت هستن. اما توئیتر اعلام کرده که "فعلا" امکان زمان بندی انتشار واسه اونا عملی نیس.

هنوز واسه شبکه اجتماعی مورد بحث مشخص نیس که قراره چه قالب هایی رو واسه ویدئوهای آپلود شده اش انتخاب کنه. در این جا منظور از قالب، چگونگی نمایش ویدیو هاست. یوتیوب به عنوان بزرگترین سرویس آنلاین ویدیو، در این راه سیاستای پخش ویدیو اش روشن هستش و از امکان تبدیل فایلای گیف به ویدیو گرفته تا پخش بدون معطلی ویدیو از جمله قابلیتایی هستن که یوتیوب به کاربرانش ارائه میده. اما توئیتر فعلا محلی واسه آپلود و پخش تک به تک ویدئوها رو تدارک دیده.

تصمیم توئیتر به محال بودن انتقال ویدئوای یوتیوب به سرویس جدیدش هم جالبه. البته دلیل این تصمیم به طور کامل مشخص بوده، چون توئیتر می خواد واسه خود مجموعه بزرگی از ویدیو ساخته و با تزریق تیزرهای تبلیغاتی در بین اونا به رسیدن به درآمد بپردازه.

این شبکه اجتماعی در تصمیم یاد شده بسیار مصممه. درجایی از طرف این شرکت اومده: «کاربران می تونن همون ویدئویی رو که روی یوتیوب آپلود کردن، واسه سرویس ویدیو توئیتر هم ارسال کنن. اما تحت هیچ شرایطی امکان آپلود یا انتقال مستقیم از یوتیوب به توئیتر وجود نداره.» البته این شرایط واسه دیگه سرویسای ویدیو هم هست.

شاید کمی اعلام نظر در مورد سرویس توئیتر کمی زود باشه. اما مطمئنا این شبکه اجتماعی راه طولانی رو در پیش داره. این شرکت باید کاربران رو واسه به کار گیری این سرویس راضی کنه. به یقین توئیتر باید امکاناتی جدا رو در این مورد ارائه داده و توجه عموم رو به سرویس خود جلب کنه. تنها امکان خاصی که توئیتر فعلا واسه سرویس ویدیو اش درنظر گرفته ارائه زمان میانگینی از تعداد دقایق رویت شده ویدئوهاست، بدین صورت که اگه ۱۰ کاربر هفت دقیقه از ویدئوی ۱۰ دقیقه ای شما رو ببینن سرویس نامبرده اعلام می کنه که کاربران هفتاد درصد ویدئوی تون رو دیدن.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *