[اینفوگرافی]: داستان برند کافه بازار

[اینفوگرافی]: داستان برند کافه بازار

کافه بازار یکی از موفق ترین برنده های ایرانیه که با پشت سرگذاشتن رقابت های بسیار و وجود رقبای خارجی بازم در میدون ی خود موفقه. در اینفوگرافی با Modir TV همراه باشین تا داستان موفقیت این برند موفق ایرونی رو بررسی کنیم:

داستان برند کافه بازار
داستان برند کافه بازار

اگر نمی تونید اینفوگرافی رو ببینین، می تونید متن زیر رو بخونین:

  • اولین تجربه کار و کاسبی آنلاین بنیانگذاران کافه بازار، با یه سایت سفارش آنلاین واسه چاپ تی شرت ( وب سایت طوطی) شروع شد. اما عمر این کسب وکار، با جدا شدن اعضای تیم از همدیگه تموم شد.
  • پس از ویرانی تیم سایت طوطی ،حسام ارمندهی واسه ادامه تحصیلات به کشور سوئد رفت و واسه تعطیلات سال نو میلادی به ایران برگشت.
  • در سال ۸۹ درست وقتی که حسام ارمندهی به ایران اومده بود، رضا محمدی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف روی پروژه ای به نام “ فارسی تل” که هدف اون فارسی سازی اندروید بود کار می کردن. و این پروژه به پیشنهاد حسام ارمندهی به پروژه ای واسه راه اندازی اولین اَپ استور ایرونی تغییر یافت!
  • در آخر، در بهمن ماه ۸۹، وقتی که اندروید مارکت گوگل واسه ایرانیان تحریم بود و اپ استورهای سامسونگ فعالیت قدرتمندی نداشتن نسخه ی اولیه اپلیکیشن بازار به صورت جداگونه شکل گرفت.
  • بعد از یه مدت برنامه بازار در دو فروم فارسی قرار گرفت، در نتیجه این کار بازخوردهای بیشتری از مردم دریافت شد و همین چیز مهم رسانه ها و خبرگزاری های جور واجور قرار گرفت.
  • مطالب نوشته شده در رسانه ها موج بزرگی رو به وجود آورد و همین امر باعث شد در ۳ ماه اول فعالیت، بازار به ۱۰۰ هزار کاربر دست پیدا کنه.
  • در تابستون سال ۹۰، تیم کافه بازار، در مورد نصب اپ بازار به صورت پیش فرض روی دستگاه با شرکت سونی وارد گفتگو شد،اما به دلیل تحریم ها، سونی حاضر به همکاری با کافه بازار نشد اما تیم بازار به کار خود ادامه داد و موفق شد چند ماه بعد توانایی پرداخت اینترنتی رو در بازار بسازه.
  • در سال ۹۲، وزارت ارتباطات، سهم پهنای باند بازار رو ۱۰% از کل پهنای باند کشور اعلام کرد.
  • بعد از به وجود اومدن سیستم پرداخت آنلاین در اَپ بازار،شرکت های جور واجور پیشرفت دهنده نرم افزار، آمادگی خود رو واسه همکاری با بازار اعلام کردن.
  • در گزارش سال ۲۰۱۴ مجله اکونومیست، کافه بازار، با ارزش تخمینی ۲۰ میلیون دلار پس از دیجی کالا و آپارات به عنوان سومین پرچمدار با ارزش کسب و کارای اینترنتی شناخته شد.

  • Follow
Summary

Reviewer

Modir TV

Review Date

۱۳۹۶-۰۴-۱۵

Reviewed Item

Cafe Bazaar Brand Story

Author Rating

۵1star1star1star1star1star

پاسخ دهید