[اینفوگرافی]: داستان برند دیجی کالا

[اینفوگرافی]: داستان برند دیجی کالا

دیجی کالا (Digikala)، فروشگاهی که اسم اون رو تقریبا هممون شنیده ایم. فروشگاهی که خیلی از کسب و کارا تلاش کردن دیجی کالای صنعت خودشون باشن. فروشگاهی که این تصور رو به وجود آورد که هر فروشگاه اینترنتی اگه بخواد معتبر شه (هر چند به غلط)، باید بخشی از نام خود رو «دیجی» یا «کالا» کنه!

داستان این برند بزرگ چیه؟ چیجوری از یه ایده به یه و بعد به یه غول بزرگ تجاری تبدیل شد؟ با ما همراه باشین، در :

داستان برند دیجیکالا
داستان برند دیجیکالا

اگر نمی تونید اینفوگرافی رو ببینین، می تونید متن زیر رو بخونین:

شاید برادران محمدی، هیچ وقت فکرش رو نمی کردن، که دلخوری شون از استوک بودن لنز دوربینی که ۱۱ سال قبل از یه فروشگاه معتبر (!) تو تهران خریده بودن، کارشون رو به جایی بکشونه که بزرگترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه رو با بیشتر از ۱۰۰۰ پرسنل و بالاتر از ۱ میلیارد تومن درآمد روزانه تاسیس کنن.

پشت این دیجی کالا ای که امروز می بینیم، روزانه ۱۴ – ۱۳ ساعت کار همیشگی این دو داداش، و البته روش نگاه درست شون در مدیریت این مجموعه بزرگ نهفتهه. مجموعه ای که به جربزه می توان گفت، یکی از بزرگترین اثرات رو در فرهنگ تجارت الکترونیک ایران گذاشته.

سال ۱۳۸۳

پس از شکست از جست وجوی اینترنت در به دست آوردن اطلاعاتی واسه خرید دوربین عکاسی، برادران محمدی ناچار به خرید از یه فروشگاه معروف تو تهران شدن. اما فروشنده لنز دوربین رو با یه لنز دست دوم عوض کرده بود. خالی بودن فضای اینترنت از اطلاعات مربوط به جنسای دیجیتال و نبود فروشگاه آنلاین در ایران، موجب شکلگیری اولین ایده دیجی کالا شد.

سال ۱۳۸۵

آخرسر فقط با ۵ نفر پرسنل، دیجی کالا به عنوان فروشگاه اینترنتی اجناس دیجیتال فعالیت خود رو شروع کرد.

 

در سال ۱۳۹۱

شراکت با صندوق سرمایه گذاری سرآوا برگزیده شدن به عنوان بهترین طراحی کاربردی و بهترین فروشگاه اینترنتی در جشنواره وب ایران برگزیده شدن به عنوان سایت فروشگاه اینترنتی در سومین دوره جوایز فناوری ایران

سال ۱۳۹۲

  • تعداد پرسنل به ۲۰۰ نفر رسید.
  • درآمد حاصل از فروش روزانه به ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان رسید.
  • بیشتر از ۸۵% از سهم بازار خرده فروشی آنلاین ایران رو به خود اختصاص داد.

سال ۱۳۹۳

  • تعداد پرسنل به ۷۰۰ نفر رسید.
  • در رسانه هایی مانند نشریه Economist و روزنامه
  • Washington post مورد بحث قرار گرفت و از اون به عنوان آمازون ایرونی یاد شد.
  • در کنگره جهانی به عنوان ۱۰ قهرمون کارآفرینی شناخته شد.
  • در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری به عنوان بهترین کار و کاسبی در بخش تجارت الکترونیک برگزیده شد.

سال ۱۳۹۴

  • دیجی کالا ۹ ساله شد.
  • ارزش شرکت به بیش ۵۰۰ میلیون دلار رسید.
  • تعداد پرسنل به بیشتر از ۱۱۰۰ نفر رسید.
  • کسب رتبه چهارم Alexa و تبدیل شدن به دومین سایت پربازدید ایرونی.

سال ۱۳۹۵

  • در جشنواره وب و موبایل ایران دیجی کالا و دیجی کالا مگ به عنوان برگزیدگان بخش های «بهترین فروشگاه آنلاین»، «بهترین اپلیکیشن خرید» و «بهترین وب سایت بخش ی علم» انتخاب شدن.
  • دیجی کالا با سرمایه گذاری روی DMC همکاری با این شرکت رو به عنوان کانون رسانه های دیجیتال شروع کرد.
  • با ورود به بازار خودرو وارد فاز جدیدی از تجارت الکترونیک شد.
  • دیجی کالا با نام دیجی استایل، رسما وارد میدون ی پوشاک شد.

  • Follow

پاسخ دهید