[اینفوگرافی]: انواع پیام‌های تبلیغاتی

[اینفوگرافی]: انواع پیام‌های تبلیغاتی

همونجوریکه در مقاله ی «تبلیغات چیه؟» اشاره کردیم، تعریف تبلیغات به این صورته که:

تبلیغات یعنی ابلاغ یه پیام از راه یه رسانه به گروهی مشخص، با صرف هزینه و تو یه رابطه غیر شخصی

اما این «پیام» که می خوایم به مخاطب ارسال کنیم، خود بر چند نوعه که در این اینفوگرافی می خوایم تا رو به شما معرفی کنیم. با Modir TV همراه باشین:

اینفوگرافی شکل های جور واجور پیام های تبلیغاتی

متن اینفوگرافی- شکل های جور واجور پیام های تبلیغاتی:

۱) پیام های تبلیغاتی معرفی کننده یا آگاه کننده:

اهداف:

  • معرفی محصول جدید
  • ورود به بازارهای تازه
  • اعلام مصرف جدید
  • مقابله با شایعه ها
  • تغییر قیمت
  • ایجاد یه تصویر ذهنی مناسب از بنگاه اقتصادی محصول یا خدمات
  • رفع نگرانی های مصرف کننده
  • اعلام توضیح خدمات
  • اعلام چگونگی ی کار با کالا یا دستگاه
  • خنثی کردن تبلیغات رقبا

۲) پیام های تبلیغاتی راضی کننده

اهداف:

  • قبولوندن و قبولوندن مشتری به انتخاب کالا، بنگاه یا برند است.

چه وقتی:

  • در دوره ی رشد بلوغ منحنی عمر محصول (PLC) و در شرایط رقابتی ارسال می شن.

تاکید بر:

  • ویژگی ها، امتیازات، منافع کالا و مزیت رقابتی برنده.

 

۳) پیام های تبلیغاتی تکرار کننده یا یادآور

اهداف:

  • یادآوری به مشتری گذشته
  • جلب وفاداری
  • اثبات موقعیت محصول در بازار

زمان:

  • دوره بلوغ در منحنی PLC

۴) پیام های چالشی

با ایجاد سوال یا رقابت تو ذهن مشتری تو یه تبلیغ، تاثیرگذاری تبلیغات بعدی رو چندین برابر می کنه.

این پیام تاثیرگذاری ارتباطی زیادی داره و مخاطب تا مدت ها کالا یا خدمت مورد بحث رو فراموش نمیکنه.

اهداف:

  • ایجاد سوال و رقابت تو ذهن مشتری

زمان:

  • قبل از عرضه در بازار و یا همزمان با عرضه ی محصول در بازار

  • Follow

پاسخ دهید