[اینفوگرافی]: الفبای سئو!

[اینفوگرافی]: الفبای سئو!

در این می خوایم تا یه سری از ابتدایی ترین مفاهیم رو واسه کسائی که به دنبال یادگیری و یا مرور مبانی سئو هستن آموزش بدیم. با Modir TV همراه باشین. این شما و اینم و :

اینفوگرافی الفبای سئو
اینفوگرافی الفبای سئو


A – Anchor Text:

یه متن یا کلمه که به جایی لینکه و باید شامل کلمات کلیدی باشه.


BBack Link:

لینک هایی هستن که از وب سایت بقیه به وب سایت ما داده شده ان. بهتره که لینک هایی کمتر و باکیفیت تر داشته باشیم تا لینک هایی بیشتر و کم کیفیت.


CContent:

هر نوع اطلاعات مانند نوشته، تصاویر، ویدیوها، انیمیشن ها و… جزو محتوای وب سایته. ، مهم ترین بخش از سئو می باشه.


D – Deep Linking:

لینک سازی واسه وب سایت، طوری که این لینک ها علاوه بر صفحه اصلی، به دیگر صفحات وب سایت هم لینک بدن.


EExternal Links:

به معنی لینک هایی ست که از طرف وب سایت شما به یه وب سایت خارجی داده می شه. اگه این لینک Nofollow باشه و به یه وب سایت با Authority بالا داده شه، می تونه واسه سئوی شما تاثیر مثبت داشته باشه (ولی زیاده روی نکنین!).


FFresh Content:

محتوایی جدید و مربوط به سلیقه ها و ذوق ها، شامل تصاویر، متن و ویدیوهای جذاب تولید کنین. خیلی با اهمیته که دست کم ماهی یه بار وب سایت تون رو با محتوایی به درد بخور، بروزرسانی کنین.


GGoogle Search:

پراستفاده ترین موتور جست و جوی دنیا با بیشتر از ۳ میلیارد جست و جوی روزانه. پس مهم ترین موتور جست و جویی که باید وب سایت تون رو براش بهینه سازی کنین، گوگله.


HHeadings:

واسه معرفی کلی محتوایی که در ادامه ی اون میاد، استفاده می شه (H1، H2، H3 و…). Headingها باید شامل کلمات و عبارات کلیدی مدنظرمان باشن.


IInternal Links:

لینک هایی از که از یه وب سایت، به همون صفحه یا صفحه دیگری از وب سایت داده می شن و به دلیل راحتی بیشتر کاربر در به کار گیری وب سایت، واسه به درد بخور می باشن.


JJavascript:

یه زبون برنامه نویسی واسه نوشتن اسکریپت هایی که امکاناتی به درد بخور رو به وب سایت مون اضافه می کنه.

دسترسی به این نوع محتوا واسه هر کسی ممکن نیس. پس دقت کافی رو به خرج بدید!


KKeyword:

کلمه یا ترکیب کلماتی که کاربران، اون ها رو سرچ می کنن و واسه رتبه داشتن در اون ها باید از این کلمات کلیدی در وب سایت مون استفاده کنیم (البته نه زیادتر از اندازه). پیشنهاد می شه که از ترکیب های مختلفی واسه به کار گیری کلمات کلیدی در محتوای سایت استفاده کنیم (مثال: تور آنتالیا | تورهای آنتالیا | تور آنتالیا ۹۵ | سایت تور آنتایا)


LLink Building:

روند ای که در اون تلاش می کنیم تا از وب سایت هایی دیگه، به وب سایت مون لینک داده شه تا Authority سایت مون رو بالا ببریم و یافته های بهتری در گوگل به دست بیاریم. بهتره که حتی الامکان این لینک ها طبیعی بوده و از طرف وب سایت هایی با محتوای مربوط به سایت شما و با داشتن Authority بالا باشن.


MMeta Description:

توضیحی کوتاه و کوتاه (در حدود ۱۶۰ کاراکتر) در مورد محتوای یه صفحه از وب سایت که باید در رابطه، منحصر به فرد و شامل کلمات کلیدی باشه.


NNiche:

یه تاپیک اصلی، که محتوای تولیدی وب سایت ما با دقیق شدن و فوکوس کردن بر اون نوشته شده. این تاپیک به ما کمک می کنه تا بهترین کلمات کلیدی رو واسه سئو بتونیم پیدا کنیم.


OOrganic Search Results:

وب سایت هایی که بدون پرداخت پول () در یافته های جست و جو رتبه دارن، ترافیکی رو جذب می کنن که به این ترافیک، ترافیک ارگانیک می می گن.


PPenalty:

تنبیهی از طرف موتورهای جست و جو (که شامل حذف از یافته های جست و جوست)، واسه وب سایت هایی که طبق الگوریتم های اون موتور جست و جو، یه اسپمر تلقی می شن. معمولا با یه کمپین لینک سازی بد یا یه خیلی بد این اتفاق می افتد ( رو بخونین).


QQuality over Quantity:

همیشه و همه جا، هم در مورد لینک ها و هم در مورد محتوا، «کیفیت» اولویت بالاتری بر «کمیت» داره. دوباره تکرار می کنیم که همیشه و همه جا!


RRedirect:

روش هایی واسه تغییر نشانی یه ، که بیشتر واسه صفحاتی (یا وب سایت هایی) استفاده می شه که نشانی URL (یا Domain) اون ها تغییر کرده. این کار واسه پنالتی نشدن از طرف گوگل و جلوگیری از افت یافته هاس. به خاطر این که لینک هایی که قبلا واسه صفحات مون ساختیم، لینک هایی شکسته به حساب نیایند.


SSocial Media:

یکی از مهم ترین بخش های سئو که فعالیت در و تولید دائمی محتوا در اون هاست. طوریکه بتونیم مخاطبانی رو در این شبکه ها درگیر برند خود کرده و حتی الامکان، ترافیکی رو از راه اعضای این شبکه ها، به سمت وب سایت خود روونه کنیم.


TTrust Rank:

بر مبنای الگوریتمی ست که اندازه ربط داشتن و معتبر بودن لینک هایی رو که از طرف دیگه وب سایت ها به وب سایت شما داده شده، می سنجد. هر چی وب سایت شما از سایت هایی در رابطه تر و با Authority بالاتر لینک بگیرن، Trust Rank بالاتری دارید.


UURL:

بهتره که URL صفحه ای که می خواهید سئو کنین، شامل کلمات کلیدی باشه. هم اینکه فارسی بودن یا انگلیسی بودن یه URL تاثیر مستقیمی در سئو نداره اما بهتره که انگلیسی باشه (به دلیل اینکه URLهای فارسی در بعضی از پروسه های لینک سازی به مشکل بر می خورند و تبدیل به لینک شکسته می شن).


VVisits:

تعداد کاربرانی که از یه وب سایت بازدید می کنن و با ، سئوی قوی و ، قابل ارتقاست. بازدید بالای وب سایت می تونه تاثیر مثبتی در سئوی یه وب سایت داشته باشه (به شرطی که مخاطب در اون وب سایت راحت باشه، سرعت لود مناسب، محتوای باکیفیت، سئوی داخلی قوی و… داشته باشه).


WWordPress:

یه CMS بسیار قوی که خیلی از پروسه های سئوی On-Site، خیلی راحت با به کار گیری اون شدنیه. CMS، مستقیما ربطی به سئو نداره، اما معمولا سئوکارها راحت تر می تونن یه سایت وردپرسی رو سئو کنن (نگاهی به بندازید).


XXML:

متنی ساده و بسیار قابل انعطاف واسه قالب دهی اطلاعاتی که بر اساس تکنولوژی های خاصی مثل RSS می باشه.


YYahoo:

یه وب سایت و موتور جست و جوی پربازدید و پرطرفدار که رتبه ی سوم الکسای ایران رو داره و هنوزم بعضی از ایرانیان (بیشتر در بین سنتی ترها) از این موتور جست و جو استفاده می کنن.


Z-Zipping:

فشرده سازی بعضی از فایل ها (به خصوص فایل های دانلودی) واسه کاهش حجم و افزایش سرعت سایت. سرعت سایت دلیلی بسیار مهم در سئوی سایته.


منابع: و

  • Follow

پاسخ دهید