اگر می‌خواهید فروش کردن را یاد بگیرید، از این ۱۰ قانون شروع کنید – بخش اول

اگر می‌خواهید فروش کردن را یاد بگیرید، از این ۱۰ قانون شروع کنید – بخش اول

کتابفروشی ها و اینترنت پر شده است از صدها مقاله و نوشته ی و که همه شون به شما قول میدن که اگه اون ها رو بخونین فروش تون زیاد می شه. به شما قول میدن که با دونستن مثلا ۶ نکته کلیدی، جادویی، اصلی، روان شناسانه و… به هرکی که از راه برسه می تونید هر اون چه رو که دوست دارین بفروشین..!!

باور کنین که ۹۰% درصد فروش، تجربه س و این همه نکته کلیدی و کتاب و… فقط و فقط وقتی واسه شما کاربرد داره که بارها با مشتریان جور واجور صحبت کرده باشین، بارها جواب نه شنیده باشین، بارها از خودتون به خاطر ناتوانی در فروش گله داشته باشین و…

اجازه بدین سوالی از شما سوال کنم؛ فرض کنین من کتابی خریدم که در اون، ۲۱ نکته جادویی واسه فوتبالیست شدن نوشته شده (حاصل از تجربه ده ها فوتبالیست و مدرس فوتبال و..!)؛ من هم می نشینم و این کتاب رو ۱۰ بار می خونم و از بر می شوم؛ سوال اینه که من می توانم بازیکنی در سطح کریس رونالدو یا لیونل مسی بشم؟؟ خیر! چه این مقاله و چه هر مقاله و کتاب دیگه در “” که بخونین، واسه شما یه راهنما و هدایت گر هستش که فهمیدن نکاتش واسه شما یه روز طول می کشد، و یادگرفتنش یه عمر…

پس این مقاله واسه من چه فایده ای داره؟

اول اینکه که این مقاله خلاصه س؛ دوم این که اگه روی همین ۱۰ تا قانون فروش “کــار کنیـد”، خیلی ترفندها و نکته های دیگه رو خودتون، خود به خود و در عمل یاد می گیرین؛ همون نکته هایی که بقیه یه کتابش کرده ان!

نوشتن این ده نکته روونه، در عرض ۱۰ دقیقه اون ها رو بخونین و از همین فردا تلاش کنین دست کم یکی از اون ها رو تمرین کنین.

اگه هم تصمیم دارین تا این مقاله رو بخونین و بعد دوباره به همون کارتون بپردازید پیشنهاد می کنیم که وقت تون رو تلف نکنین؛ نه این مقاله و نه هیچ مطلب و کتاب و سمیناری به شما فرمول و راه حل سری نمی دهد!

بسیار ، این شما و اینم (که در صورتی طلایی هستن که اون ها رو به کار بگیرین):

قانون ۱: حرف نزنین، گوش کنین!

قبل از هر چیزی این ۴ قانون مهم رو در فروش یادتون باشه:

  • یه: از خودتون تعریف نکنین
  • دو: از اجناس تون تعریف نکنین
  • سه: از خدمات تون تعریف نکنین
  • چهار: بی خودی درمورد برندتون و افتخارات و خوبی هاش بزرگ نمایی نکنین

می دانم که می خواهید دلیل مراجعه یا تماس خود رو توضیح بدید، می خواهید به با ادب ترین شکل ممکن خودتون رو معرفی کنین، می خواهید همه نقاط قوت خود رو یه به یه به مخاطب نشون بدید، اما…دست نگه دارین!

گوش کنین که مخاطب چی می خواهد، شاید اصلاً خدمات شما به کارش نمی آید!

قانون ۲: با سوالات بفروشین نه جواب ها

فروش رو از یاد ببرین و روی پیدا کردن دلیل خرید مخاطبتان تمرکز کنین. از اون ها همیشه سوال کنین تا یواش یواش مخاطب بی حوصله رو بشناسین. شما باید بفهمین که چیجوری می تونید واسه مخاطب تون ارزش قائل شید و این موضوع رو به اون اثبات کنین که براش اهمیت قائلید.

به محض اینکه طرف تون بفهمه که شما واسه فروش اونجا هستین، دیوار غیرقابل نفوذی رو دربرابرتان بالا می کشد! پس بر شناسایی نیازش تمرکز کنین و در مورد راه حل های کارگشایتان صحبت کنین تا بتونین به این دیوار، نفوذ کنین!

قانون ۳: انگار که اولین مشتری شماس

در مورد مشتری هاتون کنجکاوی به خرج بدید، سوال کنین، گوش بدین و… . هیچوقت طوری رفتار نکنین که انگار اون هم یکی ست مثل مشتری قبلی؛ خودنمایی نکنین که شما جواب سوالات اون و حتی خود سوالاتش رو می دونین!

اون باید فکر کنه که شما اختصاصا خود اون رو دارین بررسی می کنین؛ اختصاصا مشکل اون رو می خواهید حل کنین و راه حل اختصاصی مربوط به اون رو دارین.

خوشحال هستن؟ خرید کردن براشون صرفه اقتصادی داره؟ و…

باید بفهمین چی نیاز دارن! مراقب باشین شما واسه انجام تحقیقات بازار اونجا نیستین، سوالاتی که فقط به درد آمارهای شما می خورد رو نپرسید، درعوض سوالاتی رو سوال کنین که مشتری شما به اون واقعاً نیاز داره!

وقتی یاد بگیرین که مشتری چی نیاز داره و زور نزنین که حتما و حتما بفروشین (!)، اون وقت مخاطبان تون به مشتریان بااعتمادی تبدیل می شن و فروش تون به صورت خودکار افزایش می یابد.

ادامه این مطلب رو در بخش دوم ۱۰ قانون طلایی واسه فروش بخونین.

  • Follow

پاسخ دهید