اگر در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مشکل دارید، از این ۸ تکنیک شروع کنید!

مهم ترین نگرانی یه مدیر رو می توان به موقع تحویل دادن تحویل پروژه هاش دونست. درهمین جهت تحقیقات بسیاری واسه افزایش بازده و جلوگیری از عقب افتادن فعالیت های یه شرکت صورت گرفته؛ در متن زیر رو معرفی می کنیم تا بتونین کارای بیشتری رو در زمان کمتری انجام بدین. با این مقاله از سری مقالات همراه باشین:

۱) کارا رو روی کاغذ تموم کنین!

اول از هرچیز روند انجام کار رو روی برگه ای بنویسین، مراحل و مشکلات پیش روتون رو بررسی کنین و تموم جزییات رو بنویسین. با این کار شما در آینده به مشکلات کمتری برمی خورین و می تونید بدون غافلگیری از پس مشکلات راهتون بربیایید.

۲) به طور کاملً آماده شید

قبل از شروع جنگ، مطمئن شید که اسلحه های لازم رو جفت و جور کرده اید!

پشت میز که می نشینید مطمئن شید که هرچه رو نیاز دارین در دسترس خود قرار داده اید تا دیگه مجبور به برخاستن از جای خود نشید.

یه شروع محکم و آماده، انگیزه ای باور نکردنی رو با خود به همراه می آورد.

۳) کار کوچیک واسه شروع

تلاش کنین شروع کارتون رو با یه قدم کوتاه شروع کنین، بعد خودتون رو درحال پیمودن بقیه راه کارتون ببینین! یه خودرو واسه رانندگی از کالیفرنیا تا نیویورک، لازم نیس

قانون ۸۰/۲۰ رو هم همیشه یادتون باشه! ۸۰ درصد از نتیجه ی پایانی یه کار، به وجود اومده بوسیله ۲۰ درصد از فعالیت هامون بوده.

۴) چیز کیک واسه کامل خورده شدن نیس!

یه چیزکیک واسه چندین وعده غذایی تعبیه میشه،و کمتر کسی رو سراغ دارید که بتونه یه چیزکیک رو کامل تناول کنه.

کار و پروژه هم همینطوریه،بعضی وقتا بهترین روش جلوگیری از پوچی وقت شما،دست از کار کشیدنه.

یه تیکه از کار رو پیش ببرین اما با بهترین کیفیت!و شک نداشته باشینً اون حجم از کار رو که واسه خود(معقولانه) تعیین کردین رو کلکشو بکنین!

۵) کیکتون رو سهم بندی کنین

یه کیک رو اگه تو یه روز بخورین نه از لذت میبرین و نه سالم می مونین!

کارتون رو مانند تیکه های یه کیک جداگونه تقسیم کنین و طی مدت زکان چند روز به اون برسین.وگرنه بلایی که بر اثر خوردن یه کیک دوازده کیلویی،به تنهایی،و تو یه وعده بر سرتون میاد رو در کار و پروژه خود مشاهده می کنین!

اگه قراره یه کتاب بنویسین،نوشتن رو با یه یا حتی یه تیکه از یه فصل کوتاه شروع کنین و مرحله به مرحله کار خود رو پیش ببرین!

میشه یه پروژه تموم شده رو در دو ساعت مطالعه کرد و ایرادیابی کرد،درسته،اما ساخت و نوشتن اون متن هیچوقت دوساعت یا حتی دو ماه زمان نبرده و نخواد برد!

نگران حجم کم کارتون نباشین،فقط سعیکنید حجمای مشخص شده رو در زمان مورد نظر و با بهترین کیفیت به پایان برسونین.

۶) ترسناک ترین، اولین باشه!

بعضی وقتا بهترین روش واسه مقابله با ترس از پایان یه کار،شروع کردن اون هستش.به دل ترس هاتون بزنین!

کاری که ازهمه بیشتر واسه اتمامش نگرانید و حتی اون رو غیرقابل پایان میدونین رو اول انجام بدین تا اعصاب و روان آرومی داشته باشین!

حالا این ترس میتونه اخراج یه کارمند، گفتن واقعیت تلخ به همسر و یا شروع یه سرمایه گذاری باشه!

خودتون رو از ترس خلاص کنین!نتیجه هرچه باشه دست کم براتون روی داده و تموم شده دیگه!

۷) روزتون رو با دوست داشتنی ترین شروع کنین

کار سخت رو اول روز انجام بدین و تموم کنین،پس از اون شما روز آسونی خواهید داست،چون که سخت ترین کار رو انجام دادین دیگه!

کار سخت رو زودتر انجام بدین تا بقیه کاراتون از ارزش معمولی، به ارزش ساده تبدیل شن براتون!

۸) یافته های منفی نبود پایان کار

تا اینجا تلاش کردیم مثبت صحبت کنیم و شما رو تشویق به انجام کاراتون کنیم،اما باید به نتیجه منفی و تلخ و ناراحت کننده ای که در انتظار شماس در صورت تموم نکردن کارتون هم توجه کنیدترس مانند مکمل سوختی واسه شوق و انگیزه ایجاد شده در شما عمل میکنه!

ترس رو از خود دور نکنین، بلگه کنترلش کنین و به اون اجازه بدید به شما حمله کنه، اما روی شما سوار نشه!همیشه ترسیدن غلطه،اما همیشه ترس داشتن درست و لازمه!

منبع:

  • Follow