انواع رسانه‌ها در برنامه‌ریزی رسانه‌ای – بخش دوم

در بخش اول مقاله شکل های جور واجور رسانه ها در برنامه ریزی رسانه ای، به ۳ رسانه، یعنی تلوزیون، رادیو و اینترنت (بازاریابی اینترنتی) اشاره کردیم. در ، ۶ رسانه ی زیر رو مورد بررسی قرار میدیم:

  • پست مستقیم (Direct Mail Advertising)
  • بیلبورد (Billboard Advertising)
  • تبلیغات نامحسوس (Product Placement Advertising)
  • تبلیغات موبایلی (Mobile Device Advertising)
  • اسپانسرینگ (Sponsorship Advertising)
  • تبلیغات چاپی (Print Publications Advertising)

۴) روش پست مستقیم (Direct Mail Advertising)

در این روش تبلیغاتی، از نامه به عنوان وسیله ای واسه انتقال پیام از طرف ما (تبلیغ کننده) به مخاطب، استفاده می کنیم. این نامه یا مرسوله، دقیقا به محل زندگی، محل کار یا هرگونه مقرّی که مخاطب هدف در اون هستش، ارسال می شه.

محتوای این مرسوله می تونه شامل موارد زیر باشه:

  • بروشور
  • کاتالوگ
  • آگهی
  • بن تخفیف خاص
  • و…

چند نکته درباره روش ارسال پست مستقیم:

  • پست شخصی سازی شده: بهتره که اختصاصا واسه هر مخاطب، مرسوله ای جداگونه ارسال شه (مثلا نام بردن از مخاطب در لیبل نامه و یا در متن نامه (مرسوله)).
  • به صرفه بودن: روش ارسال پست مستقیم، یکی از به صرفه ترین روش های تبلیغاتی ست (به خصوص وقتی که تعداد نامه های پرینت شده، بالا باشه؛ به این صورت که هر چی تعداد پرینت ها بیشتر باشه، هزینه ای که به ازای هر پرینت می پردازید، کمتر از حالتی ست که تعداد کمی از نامه هاتون رو می خواهید پرینت بگیرین.).
  • پس زده شدن بوسیله مخاطب: با این حالا که در این روش تبلیغاتی، نسبت هزینه به تعداد مخاطبان، بسیار پایینه؛ اما به دلیل این که درصد بالایی از مخاطبان، هیچ توجهی به نامه ی تبلیغاتی نمی کنن، بازدهی این روش رو پایین آورده.

    اما به هر حال، روش ارسال پست مستقیم، همیشه یکی از راه های اصلی آژانس ها و مدیران تبلیغاتی بوده.

۵) تبلیغات ساین ایج (Signage Advertising)

در این روش، پیام تبلیغاتی به صورت المان های چشمی، در موقعیت هایی که رفت و اومد جامعه هدف در اون زیاده، به معرض نمایش درمی آید. معروف ترین رسانه ی ساین ایج، بیلبوردهای تبلیغاتی می باشن که خود بر دو نوعند:

  • بیلبوردهای OutDoor: مانند ایستگاه های اتوبوس و مترو، بیلبوردهای خیابون ها و جاده ها، بیلبوردهای ورزشگاه و… که اصلی ترین ویژگی اون ها، دسترسی (Reach) به مخطبانی بیشتر می باشه.
  • بیلبوردهای InDoor: مانند بیلبوردهای داخل هواپیما، بیلبوردهای داخل ترمینال، بیلبوردهای داخل یه همایش و… که در برابر نمایش وسعت کمتر (و البته هدفمندتری) از مخاطبان قرار می گیره.

به جز بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه های ساین ایج دیگری هم هست. مانند:

  • کیسه ها یا پاکت های دسته داری که نام تجاری یا پیام تبلیغاتی یه برند روی اون چاپ شده (و طراحی منحصر به فردی داشته باشه!)، و در دسترس مردم قرار می گیرد.
  • بالون های تبلیغاتی (بالون هایی که نام یه برند روی اون هک شده و تو یه منطقه () پرجمعیت، به پرواز درمی آیند.)
  • Follow

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *