الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندای گوگل

گوگل واسه این که بتونه یافته های بهتری رو واسه مخاطبانش به نمایش درآورد، الگوریتم ها یا سازوکارهای مختلفی رو معرفی کرده. خیلی از قوانین گوگل، به شکل همین الگوریتم ها پیاده می شه. این ۳ مورد می باشن:

  • الگوریتم پاندای گوگل
  • الگوریتم پنگوئن گوگل
  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم پاندا

(Google Panda Algorithm) که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ معرفی شد، الگوریتمی بود که بیشتر تمرکزش بر این مورد می باشه: «مخاطب»

این حرف به این معناست که گوگل تلاش داشت تا وب سایت هایی در یافته های جست و جو رتبه بگیرن که چه از نظر محتوایی و چه از نظر فنی، راحتی و سود مخاطب رو مورد توجه داشته باشن. مثلا اگه وب سایت شما شامل موارد زیر باشه، با الگوریتم گوگل پاندا طرفید!

  • سرعت Load پایین وب سایت
  • اسپم
  • محتوای کپی شده از سایت های دیگه
  • محتوای بی کیفیت
  • استفاده زیادتر از اندازه از کلمات کلیدی
  • استفاده زیادتر از اندازه از برچسب ها (Tags)
  • کم بودن زمان حضور مخاطب در وب سایت (افزایش Bounce Rate)
  • Cloaking (یعنی کاری کنین که مخاطب یه چیز رو ببینه و گوگل چیزی دیگه رو)
  • استفاده زیادتر از اندازه از تبلیغات

که اگه دقت کنین، همه ی این ویژگی ها مستقیم و غیر مستقیم خیلی راحتِ فردی به نام «مخاطب» رابطه داره.

گوگل در این الگوریتم از ما می خواهد که واسه «مخاطب» محتوا تولید کنیم و نه واسه موتورهای جست و جو.

بروزرسانی گوگل پاندا

روش کارکرد الگوریتم های گوگل، از جمله همین الگوریتم پاندا به گونه ایست که بعضی وقتا همه ی وب سایت ها رو چک می کنه و براساس معیارهایی که داره، باعث افزایش یا کاهش رتبه اون ها می شه. اصطلاحا به این اتفاق می می گن «بروزرسانی الگوریتم پاندای گوگل».

معمولا به جز خود گوگل کسی نمی دونه که چه وقتی قراره الگوریتم های گوگل (مثل همین پاندا) بروزرسانی شه و معمولا موقعی می فهمیم که تغییراتی اساسی و یهویی رو در یافته های ببینیم! البته گذشته ای از بروزرسانی های الگوریتم های جور واجور گوگل رو در این صفحه از MOZ ببینین: Google Algorithm Change History

  • Follow

پاسخ دهید