اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها

رفتار آدم نسبی ست نه مطلق. همیشه نمی تونید از آدم توقع داشته باشی کاری رو که می خواهید انجام بده. چون آدم ها آزاد هستن، در موقعیت های متفاوت رفتارای مختلفی دارن و موقعیت ها هم به طور غیر منتظره ای تغییر می کنن. حتی کسائی هستن که انگیزه ی اون ها در زندگی مقاومت در برابر حاکمیته و از انتظارات گروه خارج می شن.

اگه یافته ها رو بررسی کنین می تونید بفهمین که در گذشته چه اتفاق افتاده و چی کارایی داشته؛ اما هیچ تضمینی وجود نداره که واسه امروز یا فردا هم اثر داشته باشه. کلا هر چی افراد بیشتری بررسی شن و رفتارها دووم بیشتری داشته باشه پیش بینی قابل اعتمادتره.

آگهی دهندگان دوراندیش می دانند که بازاریابی همیشه یه سرمایه گذاری واسه آینده س، اونم از طریق ی متغیرهایی که بیشتر اون ها قابل کنترل نیستن؛ در واقع، یه سرمایه گذاری بدون تضمین برگشت سرمایه می باشه. می توان این نبود قطعیت رو کم کرد اما حذف کلی خطر اون غیر ممکنه. آگهی دهندگان دوراندیش در هر تصمیمی که می گیرند این خطر رو درنظردارند.

  • Follow

پاسخ دهید