اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

یکی از خیال پردازی های عادی یه شرکت اقتصادی و آکادمیک اینه که فکر می کنن مردم معقولانه رفتار می کنن! اما تحقیقات همیشه نشون داده که رفتار انسانی بیشتر از اینکه منطقی باشه، احساسی ست و نمی توان توقع داشت که همیشه عقلشون بر دلشون حاکم باشه.

حتی در خرید یه شرکت در بالاترین سطح فنی هم، قبل از اینکه یه تحلیل عقلانی کامل از ارزش و کارایی محصول صورت بگیره یه تصمیم احساسی در اون دخالت داره و در زمان تعیین قیمت و انتخاب فروشنده، همه چیز براساس عوامل هیجانی اتفاق می افتد. با همراه باشین.

هدف شما به عنوان آگهی دهنده اینه که:

  • روح برند رو به قلب بازار هدف پیوند بزنین.
  • به احساس خود در موقعیتی توجه کنین و اون رو با کلمات یا تصویر بگید.
  • هر چی بیشتر احساسات خود رو بشناسین، بهتر می تونید احساسات بقیه رو تشخیص بدید.
  • هر چی بیشتر احساسات بقیه رو تشخیص بدید بیشتر می تونید در اون ها نفوذ کنین.
  • روان درمانی یه راه عالی واسه سرعت بخشیدن به این یادگیریه.

خیلی بده که برند شما رابطه هیجانی با مشتریان نداشه باشه. به بیان دیگه مشتریان کمترین توجهی به برند شما ندارن چون باور دارن چیز خاص یا منحصر به فردی واسه توجه کردن ندارین. از نظر اون ها فقط یه کالای مصرفی هستین.

مشتریان باور دارن می تونن همون اجناس یا خدمات رو از دیگر عرضه کنندگان تامین کنن و واسه اینکه در بازار باقی بمونین چاره ای ندارین که قیمت ها رو پایین بیارین. وقتی عرضه کننده ی دیگری قیمت پایین تری نسبت به شما ارائه کنه مشتریان به دنبال اون می روند. هیچ امنیت و تضمینی واسه وفاداری مشتریان ندارین.

آگهی دهنده هایی که بین برند و نیازای هیجانی بازار هدف رابطه برقرار می کنن سودهای خیلی عجیبی به دست می بیارن. وقتی مشتریان عکس العمل هیجانی قوی تری به محصول شما نسبت به محصول حریف نشون بدن، همیشه اون رو خریداری می کنن و در نتیجه اجناس بیشتری خواهید فروخت و می تونید تا ۲۰۰ درصد بیشتر از رقبا سود ببرین.

  • Follow

پاسخ دهید