اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

هدف شما به عنوان یه آگهی دهنده یا شرکت اینه که اونقدر فرق مهمی بسازین که موجب شه مشتری شما رو به رقبای دیگه ترجیح بده. یعنی چیزی که انتظارش رو داره. واسه نمونه، ما همه توقع داریم که یه خودرو، موارد زیر رو داشته باشه:

  • موتور
  • شاسی
  • ترمز
  • گاز
  • فرمون
  • و…

اما اگه اولین خودروسازی باشین که جالیوانی اضافه کنین، مشتری های جدیدی جذب خود می کنین، کاری که یه خودروساز ژاپنی کرد!

با همراه باشین.

فقط فرق داشتن مهم نیس!

فقط متفاوت بودن در چیزی که واسه مشتری اهمیتی نداره کفایت نمی کنه! مثلا: «ارائه ی بنزینی که دارای افزودنی شیماییِ به خصوصی ست».

سوال پیش میاد که:

  • با بنزین بقیه چه فرقی داره؟
  • به چه دلیل واسه مشتری مهمه؟
  • مشتری چه نفعی از اون می برد؟

اما اگه به مشتریان بگید که این بنزین، یه جور افزودنی داره که موتور رو تمیز می کنه، ممکنه فرقی داشته باشین که واسه اون ها مهم باشه.

همین موضوع در مورد آگهی ها هم صادقه. باید واسه مخاطبین، «در رابطه» و «غیر منتظره» باشن. ربط داشتن موجب به درد بخور بودن و غیرمنتظره بودن موجب مورد توجه قرار گرفتن می شه. فقط تعداد کمی از آگهی ها در رابطه و غیر منتظره هستن.

در بازاریابی، شما باید هر دو باشین.

  • Follow

پاسخ دهید