اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

خیلی از بودجه های تبلیغاتی براساس بودجه ی سالیانه، سال مالی گذشته، مشکلات الان و فرصت های بازار تعیین می شن. معمولا شرکت ها درصد معینی از رو به اختصاص میدن. با «» همراه باشین.

مشکل این کار اینه که تغییرات بازار واسه افزایش یا کاهش هزینه در نظر گرفته نمی شه. این کار موجب می شه نه فقط مشکلات ندیده گرفته شن بلکه فرصت ها هم از دست برن.

واسه نمونه اگه حریف اصلی هزینه ی تبلیغاتش رو کم یا محصول بهتری معرفی کرد، عاقلانه س که شمام روش هدف دار هزینه های تبلیغاتی رو متعادل کنین. وقتی که تغییر رفتار مشتری و کاهش فروش رو احساس کردین؛ دیگه هر اقدامی دیر شده. تبلیغ کننده های حرفه ای همیشه انعطاف پذیری رو حفظ می کنن!

بزرگترین اشکال دادن بودجه ی ثابت، از دست دادن فرصت هاست. اگه حریف لغزید، بیرون رفت یا اشتباهی کرد که به اعتبارش آسیب رساند یا به هر دلیلی رضایت مشتریانش کم شد، فرصتی واسه شماس تا با مشتریان اون رابطه برقرار کنین.

اگه اتفاق غیر منتظره ای افتاد که درخواست محصول شما بالا رفت، بی درنگ از این فرصت استفاده کنین. واسه نمونه اگه فروشنده ی لاستیک یخ شکن هستین و زمان بارش برف باشه، باید خیلی بی تجربه باشین تا از این فرصت استفاده نکنین. آگهی دهنده های باتجربه همیشه واسه اینجور اتفاق هایی بودجه ای کنار می گذارن.

اگه پس از رکود اقتصادی، رونق اقتصادی اتفاق افتاد که همیشه همین طوره، اون وقت چه می کنین؟ بودجه ی تبلیغاتی به دلیل فروش پایین پارسال کمه و در شرایط بهبود اقتصادی و افزایش فروش در موقعیتی نیستین که از امتیازات این شرایط استفاده کنین.

در عوامل زیادی بر فروش تاثیر می گذارن؛ تکیه بر گذشته واسه پیش بینی آینده غیر ممکنه. روش هدف دار انعطاف پذیری و ذهنی فرصت طلب داشته باشین تا به موفقیت برسین.

  • Follow

پاسخ دهید