اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۴: تبلیغ، صرفا به دلیل کاهش فروش

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۴: تبلیغ، صرفا به دلیل کاهش فروش

فروش ما کم شده! لازمه کمی تبلیغ کنیم! منطقا کار خوبی ست! مردم اگه از محصول یا خدمات شما اطلاع یا شناخت کافی نداشته باشن از اون ها استفاده نمی کنن. اگه محصول و پیشنهاد تشویقی خوب با پول کافی واسه تبلیغ کردن در میون این همه تبلیغات فراوون دارین؛ پس تبلیغ کنین تا آگاهی و شناخت مشتریان از اجناس شما بیشتر شه. با «» همراه باشین.

اگه می خواهید به خاطر کاهش فروش تبلیغ کنین، اولین قدم اینه که دلیل کاهش فروش رو شناسایی کنین.

  • اگه کاهش فروش به خاطر «زمان ناجور» واسه خرید کالا بوده بهتره پول هاتون رو خرج نکنین تا در زمان مناسب واسه تبلیغات هزینه کنین.

    واسه نمونه، در فصل گرما می تونین واسه فروش پاروی برف کلی تبلیغ کنین و حتی ممکنه فروش هم داشته باشین اما عقل حکم می کنه که تا اواخر فصل پاییز صبر کنین.

    بیشتر مشاغل یه نقطه ی افزایش فروش فصلی دارن که مناسب ترین زمان واسه تبلیغ کردنه. بهتره قبل از شروع فصل خرید، یعنی وقتی که مردم در فکر خرید هستن، تبلیغ کنیم.

  • اگه کاهش فروش به خاطر «مشکل محصول» است، بهتره تا برطرف کردن مشکل، تبلیغات رو موقتا قطع کنین؛ وگرنه افراد بیشتری قبل از خرید محصول شما تجربه ی بدی از اون به دست می بیارن که در آخر موجب کاهش فروش در دراز مدت و خدشه دار شدن اعتبار برند می شه. شاید باورتون نشه که اخبار بد به چه سرعتی بین مشتریان پخش می شه.
  • اگه کاهش فروش به خاطر «کیفیت پایین تبلیغات» باشه، بهتره تا ساختن تبلیغاتی بهتر، اون ها رو متوقف کنین. تحقیقات نشون می دهد هر بار که تبلیغ بد و بی کیفیتی پخش شه می تونه تا ۵۰ درصد فروش رو کم کنه!

ادامه داره…

  • Follow

پاسخ دهید