آیا شیرموز چاق می کند!؟

شیرموز چاقی banana-milkshakes

شیر موز یکی از خوشمزه ترین اسموتی هاست و درست کردن اونم ساده و کم هزینه س، اما مشکلی که در مورد شیر موز هست این سواله: شیر موز چاق کننده س؟

یه متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«بعضی از افراد فکر می کنن مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می شه اما باید گفت …

مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی کنه

یه متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«بعضی از افراد فکر می کنن مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می شه اما باید گفت موز میوه ایه که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که داره موجب بروز چاقی در فرد نمی شه چون که کالری تولیدی به وجود اومده بوسیله مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می شه.»

دکتر عزیزالله کمال زاده گفت:«مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از شکل های جور واجور میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر نداره اما افراد باید توجه داشته باشن وقتی که می خواهند شیر رو به همراه عسل بخورن، موم عسل رو جدا کنن چون که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی شه، می تونه جذب کلسیم رو کم کنه. از طرفی شیرموزهایی که فقط با اضافه کردن شکر و اسانس جفت و جور شده باشن نه فقط به درد بخور نیستن بلکه واسه سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شن.»

:«بعضی از افراد فکر می کنن مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می شه اما باید گفت موز میوه ایه که چربی بسیار ناچیزی داشته و یه موز با اندازه متوسط، حدود ۱۰۰ کالری انرژی داره و کربوهیدارت اون در حدود ۲۲ تا ۲۵ گرمه که از نوع مناسبیه و کالری تولیدی به وجود اومده بوسیله مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و جنب و جوش عادی، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می شه و باید گفت موز میوه ایه که ضمن انرژی زایی خوبی که داره موجب بروز چاقی در فرد نمی شه.»

این متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین خاطر نشون کرد:« از طرفی یه موز با اندازه متوسط، حدود ۲ گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود ۳ گرم فیبر داره و تقریباً خالی از چربی و سدیم و بدون کلستروله. هم اینکه موز منبع خوبی از ویتامینای C، A، ویتامینای گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیمه، پتاسیم موجب آسون کردن رشد ماهیچه ای و سوخت و مصرف انرژی می شه.»

کمال زاده اعلام کرد:«شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( تقریباً پائینی هستن و موجب افزایش قند خون نمی شن و بنابر این اگه موز با شیر کم چرب مصرف شه با در نظر گرفتن ترکیب مناسب اونا، از نظر سلامتی واسه افراد خوبه.»

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

خواص و روش درست کردن نوشیدنی شیر زردچوبه

سلامت نیوز نوشیدنی

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *