آیا حرکت دراز و نشست لاغر می‌کند؟

آیا حرکت دراز و نشست لاغر می‌کند؟

sport

این روزا، تبلیغ های زیادی در مورد تاثیر ورزش دراز و نشست و دستگاه های دراز و نشست بر لاغری های موضعی می شه. اما به راستی، این ورزش می تونه نقشی بر لاغر شدن موضعی یا عمومی بدن داشته باشه؟

sport2دکتر فرشاد غزالیان، متخصص فیزیولوژی ورزشی به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه در این باره می گوید: «ما واسه جواب به این سوال، اول باید بدونیم که فاکتورهای موثر بر آمادگی جسمی، چه فاکتورهایی هستن؟ بعضی از این عوامل، وابسته به سلامت هستن و ایستادگی عضلات، یکی از این عوامل وابسته حساب می شه.»

منظور از ایستادگی عضله چیه؟ «مثلا ورزش دراز و نشست، یکی از آزمون هاییه که واسه امتحان ایستادگی عضله ازش استفاده می شه. اگه فردی بتونه ۴۰ یا ۵۰ عدد دراز و نشست تو یه زمان مشخص بزنه، یعنی از ایستادگی عضلات خوبی برخورداره.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران می افزاید: «اگه فردی بخواد به صورت تمرینی و با هدف کاهش چربی موضعی عضله، ورزش دراز و نشست رو بکنه، باید بدونه که این ورزش، با افزایش ایستادگی عضله همراه س و تا اندازه ای هم روی چربی های بین تارهای عضلانی کار می کنه.»

ایشون تاکید می کنه که اولین قدم در بهبود شرایط بدنی، بهبود ترکیب بدنه. با این حساب، اولین قدم واسه بهبود ترکیب بدن، انجام دادن ورزش های عمومی یا ورزش های ایستادگی قلبی و عروقیه و بعد انجام دادن ورزش های ایستادگی عضلانی خاصی مانند دراز و نشست.«آدمایی که ۱۰۰ مرتبه دراز و نشست رو هم تو یه زمان مشخص انجام میدن، کمکی به کاهش خیره کننده وزنشون نمی کنن و تنها ایستادگی موضعی عضلاتشون رو بالا می برند. اگه شما بخواین وزن خود رو با ورزش کم کنین، باید ورزش های ایستادگی عمومی رو در کنار ورزش های مکملی مانند دراز و نشست داشته باشین و بدونین که دراز و نشست به تنهایی نه می تونه وزن شما رو کم بکنه و نه نمی تونه چربی های موضعی تون رو نابود کنه.»

سلامانه

پاسخ دهید