چهار راهبرد اساسی مدیران امروز؛ نتیجه نظرسنجی از ۱۲۰۰ مدیرعامل موفق

چهار راهبرد اساسی مدیران امروز؛ نتیجه نظرسنجی از ۱۲۰۰ مدیرعامل موفق

سرفصل محتوا

  • چهار روش اساسی مدیران امروز؛ نتیجه نظرسنجی از ۱۲۰۰ مدیرعامل موفق

    • اول: توجه بیشتر به شاخصای پیشرفت به جای اهداف مالی
    • دوم: به کار گیری تکنولوژیای نو با راه و روش اجتماعی محور
    • سوم: سرمایه گذاری کافی در آموزش نیروها
    • سرمایه گذاری

    • چهارم: تعهد به اهدافی که در آخر سود همه ذی نفعان رو تامین کنن

        • منبع: businessinsider

چهار روش اساسی مدیران امروز؛ نتیجه نظرسنجی از ۱۲۰۰ مدیرعامل موفق

شرکت «PricewaterhouseCoopers» یا به طور خلاصه PwC بیشتر از دو دهه س که بخشی از منابع خود رو وقف بررسی کارکرد و نظر سنجی از صدها مدیر موفق از سرتاسر دنیا کرده تا بتونه از این روش هر چی بهتر راهکارهای مدیریتی و رازها پیشرفت و موفقیت رو در کار و کاسبی های جور واجور کشف کنه.

حال مدیرعامل این شرکت «باب مورتیز» در مورد ۴ راه حل اساسی واسه موفقیت هر مدیر در فضای کار و کاسبی امروز که حاصل نظرسنجی از حدود ۱۲۰۰ مدیرعامل جور واجور از کمپانیای بزرگ در بخش های جور واجور بوده، سخن گفته.

راه حل

اول: توجه بیشتر به شاخصای پیشرفت به جای اهداف مالی

از دیدگاه مورتیز اون چه بهتر از کارکرد مالی وضعیت کمپانیا رو نشون میده شاخصای مربوط به پیشرفت کسب کار اون هستش.

اون میگه: «به عنوان یه مدیر تجاری ما می تونیم شاخصایی چون «تولید ناخالص ملی» و «ارزش کلی سرمایه گذاریای هرساله» رو به عنوان شاخصی از کیفیتی زندگی تو یه کشور مهم بدونیمش.»

اون میگه که تازگیاً مدیرعاملای موفق تمایل زیادی پیدا کردن تا به کمک هیئت مدیره راهکارهایی بلندمدت رو واسه ارتقای رابطه مقامات شرکت با «ذی نفعان» (stakeholders) به جای سرمایه گذاران تنظیم کنن.

مثلا شرکت بزرگ «Unilever» تمرکز خود رو روی پایدار سازی شریانای تامین مواد اولیه کشاورزی خود تا سال ۲۰۲۰ قرار داده.

کشاورزی

دوم: به کار گیری تکنولوژیای نو با راه و روش اجتماعی محور

در چند سال گذشته یکی از داغ ترین مباحث در بخش رابطه صنعت و فناوری ظهور تکنولوژیای نویی چون هوش مصنوعی و اثر اون در جنبه های جور واجور زندگی بشر بوده.

این که گسترش دامنه این فناوری چیجوری می تونه موجب از رونق افتادن و تغییر جایگاه خیلی از مشاغل شه.

باب مورتیز پیشنهاد می کنه که کمپانیا با در نظر گرفتن اثری که این تکنولوژیا روی وضعیت شغلی کارمندان خود بر جای می ذارن، به سراغ به کار گیری اونا برن.

این دقیقاً همون روندیه که ساتیا نادلا و همکاران در مایکروسافت در پیش گرفتن.

سوم: سرمایه گذاری کافی در آموزش نیروها

مدیرعامل PwC میگه که بررسیای شرکت اون نشون داده که طیف بزرگی از مدیران عامل شرکتای بزرگ در چند سال گذشته متوجه اهمیت سرمایه گذاری در مورد آموزش کارمندان و ارتقای توان علمی و مهارتی اونا شدن.

نباید از یاد برد که ما در عصری قرار داریم که تکنولوژیا به سرعت در حال پیشرفت هستن و وجود مشاغل جور واجور و وظایف آدمایی که اونا رو رو دوش می گیرن هم متناسب با اونا در حال تغییره.

چهارم: تعهد به اهدافی که در آخر سود همه ذی نفعان رو تامین کنن

مورتیز در مورد مهمترین راه حل مدیریتی در دنیای امروز میگه: «از اثرات زیست محیطی گرفته تا یافته های اجتماعی و از خواسته های سرمایه گذاران گرفته تا نیازای مشتریان، کسب و کارا این روزا زیر ذره بین طیف وسیع تری از اقشار و نهادهای جور واجور قرار دارن.

اگه در هر زمینه ای دچار مشکل شید کالایی بسیار هدف دار از کفتون میره و اون چیزی نیس جز اعتماد.

در عصری که شفافیت کارکرد و دامنه پاسخگویی و مسئولیت پذیری در بالاترین حد خود قرار دارن، از دست دادن اعتماد ضربه ای جبران ناپذیر هستش.»

اون در ادامه تاکید می کنه که: «شاید الان مهمترین راه حل واسه کسب سود مالی در عین حفظ وجهه اجتماعی یه شرکت، تلاش واسه ایجاد ساختارها و الگوی هاییه که در آخر منتهی به نفع رسانی به همه ذی نفعان باشه.»

منبع: businessinsider